Kärleken och livet...

Eftersom flera har frågat mig om detta blogginlägg: Dagens Humör & Fascination för Kvinnor måste jag väl ta upp om den igen.

Heh, det är trevligt att veta att folk fortfarande läser min blogg.

Men hursomhelst, den kvinna jag sa att jag kunde få intresse för i det inlägget, nej, intresset finns inte, varken från hennes sida eller från min, jag har iofs inte frågat henne, men det är jag rätt så 
säker på.
Hon är mycket bättre att ha som vän och jag tänker inte heller säga vem det är.

Annars så har de senaste månaderna verkligen varit några av de mest händelserika på år och dag, en far som knappt kan gå länge på grund av ett pajat knä som läkarna missade i flera månader (ungefär som min syster alltså), en moster som fått bloddpropp i hjärnan men börjat återhämta sig, en släkting som ska få barn, gamla bekanta som ska ha barn, kompisar som ska gifta sig (och man själv är inte inbjuden), kompisar som funderar på att skaffa...
Och sen andra grejer som verkligen får mitt liv att se ut som ett avsnitt av Days of Our Lives.
Fast nä, verkligheten överträffar alltid dikten.

Har för tillfället ingen danspartner, det funkade inte riktigt längre för oss att dansa tillsammans. Så nu är jag på jakt efter en ny, någon som vet någon intresserad?

Jag den gladlynta och alltid leende människan har hunnit vara bitter i någon månad också, på grund av personliga orsaker. Viss person jag inte längre klarar av att ha i min närvaro för att denne bara får mig att må dåligt hela tiden, problemet är väl att det är svårt att undvika personen i fråga eftersom vi har en rätt stor gemensam umgängeskrets. Själv fattar hon ingenting, trots att jag sagt åt henne hur hon får mig att känna mig.

Fast den där bitterheten försvann i mångt och mycket i och med de tre sittningarna jag hade tre veckor i rad, det började med styrelsedagssittningen. Nog för att alla säger att jag var fullast på stället, men den kvällen släppte allt och jag bara njöt av livet... Det var en av mina bästa kvällar på år och dag...

Sen dess har väl mitt liv varit det lyckligaste också det på år och dar, på grund av orsaker som jag 
inte tar upp i en blogg.
Men det fanns orsaker till lyckan, så mycket kan jag säga.

Och så är det förövrigt väldigt trevligt när folk hittar varandra... Varje gång jag slutar tro på kärleken, vilket händer lite väl ofta nuförtiden, så säger det pang och man återfår tron...

Kan inte klaga på att ha ett ointressant liv precis, allting händer i min närvaro... Heh.

Dagens Låt: Eric Carmen - All By Myself

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback