Alfreds begravning & Julklappar 2011

Det känns overkligt. Det har gått två veckor sen begravningen och mer än en månad sen min kära systerson Alfred dog cirka 10h gammal.

 

Jag gör som jag alltid gör, dyker ner i massa annat för att inte tänka på det och slår av mig själv.

 

Jag gillar fortfarande att gå till jobbet, men litelite grann av den där glöden jag hade tidigare har mattats av tyvärr. Å andra sidan kan det bero på att jag tappat lite av flowet också av att gå till jobbet varje dag eftersom jag varit borta en hel del under den senaste månaden. Får se om man hittar tillbaka till det under de sista månaderna kvar på jobbet?

 

Och eftersom jag inte har skrivit om begravningen tidigare så får min syster som vanligt stå för orden, hon kan berätta det bättre än vad jag kan.

 

Begravningen

 

Men det var en riktigt, riktigt, riktigt fin begravning.

 

Jag som egentligen började skriva detta inlägg eftersom jag varit sjuk och borta från jobbet de senaste dagarna och därmed insett att det finns en hel del man kan göra här hemma, som att möblera om i bokhyllorna så att allting får plats och att registera in mina blogginläggslistor från 2011 som jag fortfarande inte gjort. Vill inte sätta in böckerna i bokhyllan förrän det är gjort så därför har de böckerna fått ligga lite hur som helst i vardagsrummet.

 

Men här kommer första listan iallafall, och jag börjar bakifrån med Julen 2011 (jag hoppas jag kommer ihåg allt, annars blir jag ledsen):

 

Familjen:

1000:-

Prenumeration på Kiruna-tidningen

Scott Pilgrim Vs. The World (Dvd)

After Eight

Thomas Tranströmer - Dikter och Prosa 1954 - 2004

 

Jobbet (på ett eller annat sätt):

Biobiljetter x2

Lindt Excellence 95% Cocoa Dark

Presentkort Duå 350:- (vet inte vad det är för något, men det verkar intressant. Och den var dessutom från UPC eftersom jag sitter i dess styrelse)

 

Förhoppningsvis kommer även Bokrean 2011 (Februari) och EuroCon 2011 (17-19 Juni 2011) också snart...

 

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Klarar du möblera om i bokhyllorna när du är hemma sjuk är du inte tillräckligt sjuk för att vara hemma.. :P

2012-03-30 @ 08:27:07
Postat av: Jocke

Haha, nja, inte om jag bara sitter still i samma position och inte rör något mer förutom armarna och hostar och snorar en massa... :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback