Bokköp Eurocon 2011

Man märker att min storstädning går snabbt när det gått en månad sen mitt senaste blogginlägg, som då handlade om Bokrean 2011.

 

Denna gång är det dags för min veckoresa till Stockholm under förra sommaren då jag hälsade på Tommy, men framförallt besökte mitt livs första SF-konvent, Eurocon (förövrigt det största connet någonsin i Sverige vad jag hörde då, mycket eftersom det var ett Eurocon, det vill säga ungefär som ett EM fast i SF-konvent).

 

Det var så sjukt, sjukt kul. Trots att man knappt sovit många timmar och missade hela första dagen så var det hur kul som helst att två dagar i sträck sitta och lyssna på författare hålla låda.

 

Skulle kunna hålla en ännu längre låda själv kring det, men detta inlägg skulle egentligen handla om min fortsatta vårstädning, det vill säga ännu en boklista av köpta böcker som har stått på mitt golv i snart ett år nu. Mest för att klockan börjar bli sent och jag bara har några dagar kvar att bli klar med allting på jobbet, som framförallt överlämningen till T. innan jag åker hem över sommaren.

 

Får se om det blir ett renodlat inlägg om allt spännande som hände på Eurocon, är ju inte som att jag kommer ihåg så där jättemycket nu när det är snart ett år sen det hela var (tror jag har anteckningar någonstans åtminstone över vart jag var.)

 

Men ni kan iallafall få hålla tillgodo med denna länk till några av de mest spännande händelserna under Eurocon 2011 (då kan jag också efter så länge äntligen ta bort den från mina flikar i Opera, det börjar bli alldeles för fullt nu. Använder liksom inte längre bokmärken, kör istället på fast flikar. Förstår dock inte varför, orkar väl inte ta tag i och börja sortera så himla många bokmärken, dels är det nog också för att jag tappade bort hundratals bokmärken för några år sen i och med gamla datorer som säckat ihop o.s.v.)

 

Denna länk är de filmer/klipp som visades i UR Samtiden 22 September 2011, i dessa ingår även några andra som har dykt upp senare men som säkert är minst lika intressanta, även om jag inte hunnit se dem själva ännu. Det gäller å andra sidan ett flertal av de som sändes i september också:

 

UR Play: Science Fiction

 

Hursomhelst, här kommer inköpen iallafall (dock inga priser eftersom många av dem är köpta ur loppislådor för rena pengar). Många av dem är dessutom köpta direkt ur författarens hand...

 

Hittills lästa:

Alfred Bester - The Demolished Man

Terry Carr - Fandom Harvest

Larry Niven - Ringworld

John Fairfax, selected by – Frontier of Going: An Anthology of Space Poetry

Elin Fahlstedt – Umbra (serie)

Ola Skogäng – Theos Ockulta Kuriositeter: Mumiens Blod (serie)

Nova SF 1/2004

Nova SF 2/2004

Nova SF 3/2004

Nova SF 4/2004

Nova SF 6/2004

Peter Bergting - The Portent - De Dödas Rike (serie)


Inte Lästa:

John-Henri Holmberg - sf-guide

Kim W. Andersson - Amazing Johnossi Comics (serie) (med Kim's autograf!)

Nova SF 2/82

Nova SF 4/82

Nova SF 3/83

Nova SF 6/83

Nova SF 4/84

Nova SF 13

Nova SF 14

Lennart Svensson - Antropolis

Lennart Svensson - Till Smaragdeburg

Lennart Svensson - Eld och Rörelse

Lester del Rey - The Early del Rey #1

Lester del Rey - The Early del Rey #2

John Carnell, edited by - New Writings in SF-8

John Carnell, edited by - New Writings in SF-10

Elisabeth Bear - Chill (med Bear's autograf!) (inköpt på SF-bokhandeln) 79:-

Frank Herbert - The Godmakers

Sven Christer Swahn - Ljuset från Alpha Centauri

Sven Christer Swahn - Tagning: Framtid

John-Henri Holmberg, redigerade av - Cyberpunk

John W. Campbell - Prologue to Analog

Börje Crona - Mannen från April (inköpt på SF-bokhandeln, åtminstone enligt prislappen. Är dock något osäker på detta) 49:-

 

Köpt på Gamla Stan:

Johnson, Jones, Messina - Star Trek Countdown (serie - läst, köpt på A Comic's Heaven)

Mega Marvel 2/98 - Onslaught - Hjältarnas Död! (serie - inte läst, köpt på Serieboden) 35:-

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback