Håkan Wikell i P4 Espresso & Ny svensk fantastikmagasin: Utopi

För att göra ännu mer gratis reklam för vänner:

 

Live P4 Espresso Onsdag 16 Mars. Håkan Wikell har tonsatt Annika Burholms dikter!

 

För den som vill ha mer av Håkan så kommer han att befinna sig på Littfest nu på lördag kl.15-15.20 och både ge Grå fåglar går sällan på bio, tonsättningen av Annika Burholms dikter tillsammans med Annika Burholm, dessutom kommer han att presentera sin senaste bok 3-radingar tillsammans med Nalle Wikblad.

 

Förövrigt någon som vill hänga med på Littfest åtminstone på dagen på torsdag, fredag & lördag? Framförallt får ni inte missa Vladimir Sorokin på fredag kl.18-19. Inte ofta det kommer hit någon som skrivit ny rysk SF, Blått Fett, och räknas som en av de största nu levande ryska författarna...

 

I andra nyheter har jag handlat en massa nya hemmaprylar, det vill säga mest sådant som används i köket:

 

1. Brödrost (tyckte att det var dags att börja med sån också)

2. Tre stycken gröna återanvändbara återvinningspåsar (Dags att bli mer miljövänlig, dessutom tar plastpåsar bara en massa plats)

3. Ännu mer kortspelsplastfickor både i en-format och pärmformat (Har fortfarande alldeles för många spelset av kort till alldeles för många kortspel som inte är ordnade i lätthittat format)

4. Städdukar (Eftersom jag har haft totalt städmani de senaste nätterna och har bland annat dammtorkat bokhyllor och böcker och samtidigt rensat i bokhyllan närmast min altan så att jag kan rymma alla mina böcker i mina bokhyllor och de slipper ligga överallt än där de ska vara något mer)

 

Annars så har jag också fått hem en beställning från SF-Bokhandeln, framförallt den nya svenska fantastik-magasinet Utopi som släpptes i förra veckan.

 

Äntligen säger jag!

 

Äntligen har det kommit något för oss svenska fantastik-fantaster att sätta nävarna i nu när det gått neråt en hel del för den svenska fantastik-magasinen här i Sverige, där bland annat Mitrania har lagts ner och Nova SF tyvärr inte har kommit ut med ett nummer på 2-3 år ungefär.

 

Jättebra nog verkar den redan vara slutsålt trots att den knappt har hunnit släppas ännu, hur jävla bra som helst!

 

De andra sakerna jag fått från SF-Bok är:

1. Buffy Season 8 #2 - No Future For You

2. Buffy Season 8 #3 - Wolves at the Gate

3. Nova SF-magasin 18/19 (Det vill säga det senaste numret från 2-3 år sen, med bland annat en novell-svit som handlar om Kenyansk kultur i rymden, redan där känns det redan riktigt bra, behövs mer icke-västerländskt. Beställde också egentligen nummer 2, men den hann ta slut precis före. Detta var de enda två gamla nummer de hade kvar i lager.)

4. Mitrania 4-2005, 3-2009, 4-2009 (Det vill säga samma sak där, de nummer de fortfarande hade på lager.)

 

Och sen har jag även köpt Blått Fett av Vladimir Sorokin, hans sf-roman, på H:Ströms (den var inte på rea) tillsammans med en massa andra böcker i deras holländska rea som nu är uppe i 70%. Tänkte jag skulle försöka hinna läsa den innan hans föreläsning på fredag, men som det är nu tror jag det blir svårt att hinna åtminstone läsa ut den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback