Donnie Darko och en Övernaturlig Gård...

Okej, nu har jag sett Donnie Darko för första gången i mitt liv...

 

Många som sett den har hypat upp den som komplicerad och att man inte riktigt vet exakt vad som pågår. Själv så förstår jag inte... Vart är det komplicerade i filmen, tycker den var rätt straightforward?

 

Det man kan fundera på, och som jag hade en lång diskussion med M om direkt efteråt eftersom jag såg den hos henne, är vem som egentligen minns vad av de 28 dagarna?

 

Grejen är väl att under så många år har den blivit upphypade när jag hört om den som en surrealistisk och psykedelisk film att jag såg framför mig något som vare sig skulle följa en tidslinje eller ge möjlighet till en möjlig förklaring. Den var ju lite mer straightforward än jag väntat mig...

 

Jag tyckte fortfarande den var bra eftersom den inte heller försökte förklara allting utan låter en bilda en egen uppfattning. Jag och M hade faktiskt hade en lång diskussion efteråt, vilket jag inte har med många andra filmer (om knappt ens någon), så den försökte inte peta en på näsan hela tiden och underskatta tittarens intelligens.

 

I andra nyheter: Nu är det officiellt, antingen bor jag ovanför ett Hellmouth eller så är jag Donnie Darko... Förra helgen var det ljusexplosioner utanför mitt fönster och nu mötte jag precis innan jag klev in genom min port en kille i kalsonger som gav mig tummen upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback