Bra sagt Stefan!

Ibland är man själv väldigt dålig på att skriva på bloggen och drar sig för att göra det för att man alltid hittar ursäkter, det var ju det där med sittfläsk ja.

 

Men så kommer det en blogginlägg från någon annan som man måste länka till eftersom det är så himla viktigt.

 

Stefan Hedman, en gamling (inte lika gammal som mig men) i nationslivet har skrivit ett mycket viktigt upprop för att rädda både nationer och NH.

 

Ibland sägs saker som måste sägas innan allt rasar ihop. Bra sagt Stefan!

 

Eller som jag själv skrev som kommentar:

 

"Riktigt jävla bra sagt! Jag märker det de gånger jag har suttit på Kårexpen och sålt nationsmedlemskap. 90% av dessa vill komma in på NH och har inte den blekaste aning om vad en nation är för någonting och ett flertal kommenterar med att de vill ju bara komma in på NH. Så det finns nationsmedlemmar men dessa har dock ingenting med nationerna att göra, vilket gör det hela väldigt bakvänt. Nationerna gör ju så gott de kan med de ytterst få aktiva de har, men det är svårt att marknadsföra sig själv om man samtidigt ska hinna med studier och ett liv.
Personligen har jag väl varit mer kritisk mot NH eftersom jag mest ser problemen från ett håll, men du har helt rätt i att båda måste försöka mötas någonstans i mitten om båda ska överleva."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback