Poesi för Mutanter

Nu var det ett tag sen sist, mycket för att jag missade Eterneller, men här kommer ett nytt tips på Viktor Johansson, denna gång om hans tredje verk och andra diktsamling. Denna gång blir han intervjuad i SvD, tack Tommy!

 

Poesi för Mutanter

 

För er som inte läst denna blogg under hela tiden den har funnits så läste nämligen Viktor Johansson Skapande Svenska A här på Umeå Universitet samtidigt som mig. 2005/2006 tror jag det var?

Han hade alltid riktigt spännande texter med sig under kursens gång.

Så lite tycker jag att man får vara stolt över att ha fått läsa en stor poets texter innan de publicerats.

Jag tipsar gärna om att läsa honom också, han har en mycket spännande och intressant stil, mer "fullitterärt" än "finlitterärt", dessutom sprider han gärna om att SF också är bra litteratur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback