Hymn of the Fayth

Tv-spelshistoriens vackraste och bästa scen?

 

Åtminstone är det min från ett av mina allra mesta favoritspel, Final Fantasy X. Har faktiskt svårt att välja om FF VI eller FF X är det bästa, båda har sina otroligt bra handlingar och karaktärer.

 

 

Dessutom i mina ögon troligen det bästa Nobuo Uematsu någonsin gjort, klart bättre än t.o.m One Winged Angel som jag hade på flöjt här på bloggen häromveckan.

 

Här kommer alla versioner av Hymn of the Fayth som finns i Final Fantasy X, sjunga av en massa olika karaktärer och varelser.

 

 

 

Detta är de olika versionerna och vid vilken sekund de startar:

- Original (00:00)
- Valefor (00:44)
- Ifrit (01:25)
- Ixion (02:07)
- Shiva (02:48)
- Bahamut (03:29)
- Yojimbo (04:11)
- Ronso Tribe (04:55)
- Yunalesca (05:37)
- Spira (06:20)
- Anima (07:04)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback