Ah, du kära kårmajoritet!

Nu har kårmajoriteten av sossar, pedagoger och moderater fått en insändare publicerad i nyaste numret av Vertex. Där klagar de på bilden av dem i förra numrets artikel som anklagade dem för att gett upp ideologin för att få sitta på kåren, mer eller mindre, och de själva tyckte att de nu satt med trevliga och snälla människor.

 

Det vill säga, lite kändes det som en subtil pik att vissa andra som inte sitter i kårmajoriteten inte är trevlig och snäll.

Men som jag alltid har sagt, om man inte är omtyckt, då har man gjort något bra.

 

"Vi vill stärka studentkåren!"

 

Ibland undrar jag om jag som en del av oppositionen egentligen behövs, tycker kårmajoriteten klarar sig rätt bra på egen hand.

Jag undrar bara, någon som kan förklara exakt vad som står i insändaren, för jag förstår inte riktigt vad som vill bli sagt?

 

Och Vertex svar säger egentligen allt.

 

First rule in Politics: Don't mess with the media!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback