SFS FUM 2010 & Kårval 2010

Politik är livet!

 

1. Hemma från SFSFUM i Uppsala. Återigen har Umeå Studentkårs delegation betett sig bättre än exemplariskt, än en gång har delegation fått beröm för sitt sätt att bemöta andra och för vår pålitlighet. Trots att vi bara hade en veckas arbete, istället för 2 månader som tidigare år och dessutom med en i stort sett helt grön delegation har vi gjort ett mycket bra jobb under omständigheterna.

Återigen en mycket bra delegation!

 

En fråga bara: När började det råda konsensus mellan kårerna och vart är alla galna motioner, helt plötsligt tar möten flera timmar mindre än planerat än att mangla halva kvällen och ibland in på nätterna?

 

Förövrigt anser jag det vara rätt coolt att se sitt eget namn i print.

 

2. Kårvalet vid Umeå Studentkår. Ett mycket bra genomfört val som inte kan anses som så mycket annat än lyckat, inte bara för VSF utan för partierna i allmänhet.

 

VSF 8

M 7

S 6

Pedagogerna 4

Centern 3

Liberalerna 2

RS 1

 

Jonas Sjöstedt kommenterar valet så här.

 

Detsamma gör Västerbottens-Kuriren.

 

Förövrigt lär jag under närmsta året nog få hålla lite extra koll på min blogg, det kan hända att den blir något mer detaljgranskad än vad jag är van vid så om den inte är lika galen som den brukar så får ni skylla på att jag är politiker. Nu ska det bli andra bullar i fullmäktige oberoende om vi hamnar i majoritet eller opposition!

 

Det senaste året har ju varit lite halvlojt från min sida tyvärr måste jag säga eftersom jag varit ensam opposition och samtidigt suttit som antingen Bisittande Talman eller Talman på fullmäktigemötena, man har gjort vad man kunnat tillsammans med de av mina partikamrater som haft möjlighet att deltaga på mötena, men vi har iallafall kämpat på. Ska bli ett nytt spännande år med nya spännande tag!

 

Dessutom, om 1 år är det FUM igen och då lär alla få se mig där på nytt igen, det är så klockrent att vara där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback