Jewel - Sov Gott finns äntligen på album!

Oj, jag trodde jag hade sett det bästa världens bästa singer/song-writer hade att bjuda på, men jag hade helt fel. Detta är... Inga Ord...

Att jag inte kände till denna kan ju också bero på att den är från året jag blev totalt förälskad i henne när hon var med i Sen Kväll med Luuk 1998 och bl.a. sjöng sin svenska vaggvisa (se mer längre ner).

 

 

Och som vanligt hänger jag inte med att hon har släppt ett nytt album, denna gång med en massa lullabys, och äntligen har hon gett ut Sov Gott (Sleep Well) på album!

Men även hennes version av Somewhere Over The Rainbow finns också med där.

 

Detta är texten till Sov Gott på originalspråk...

 

Sov gott, vackra delfin
Sov gott, jag vita varg
Vi har kärlek för varandra
För varandra
För alltid

Sov gott, vackra delfin
Sov gott, jag vita varg
Vi har kärlek för varandra
För varandra
För alltid

Sov gott
Sov gott, jag vita varg
Morgonen vaknar
Då kysser vi
Kysser vi, Kysser vi,
Sov gott
Sov gott, för alltid

Sov gott, vackra delfin
Sov gott, jag vita varg
Vi har kärlek för varandra
För varandra, för alltid

Sov gott
Sov gott, jag vita varg
Morgonen vaknar
Då kysser vi,
Då kysser vi, för alltid
Då kysser vi, för alltid
Sov gott
Sov gott
Sov gott

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tack så jättemycket! :) Det känns så tråkigt samtidigt att lämna er som jag lärt känna. Ni är så rara! Jag ska på arbetsintervju på Amnesty i juli, och förhoppningsvis får jag jobba lite i till jag börjar en kurs i näringslära och hälsa ihöst. :) Hur har du det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback