Sackosäckar och Kiruna

Äntligen!

 

Det tog bara 27 år, men nu är jag äntligen (!) ägare till en helt egen och alldeles underbar sackosäck!

 

Det vill säga den svarta av dem.

 

Annars så har jag genom en Kiruna-grupp på facebook hittat helt underbara youtube-filmer om världens bästa, underbaraste och vackraste (och nästa största) stad.

Titta framförallt vid 0.37, där ser man nämligen mina pärons trappuppgång på Lappgatan 17A.

Underbara bilder som ger en hemlängtan.

 

Nästa är Shanes låt om Kiruna, som jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare, Shanes var ett av Sveriges största band på 60- eller 70-talet, kommer inte riktigt ihåg vilket.

Ännu underbarare bilder, en av de vackraste platserna på Jorden.

 

Och den har hur kul som helst, sörmlänningar, håhå jaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback