Att vara ekivok över en palt.

För er som inte var med på Paltfesten så kommer här min uppskattade något ekivoka dikt som var en hyllning till Palten:

 

Åh, du vackra palt!

Dina former är så runda,

jag vill bara sluka dig hel.

Smöret rinner över dina kullar,

får dig att smaka.

så...

så...

så...

Norrländskt!

Sylten kring din barm,

mjölken över mina läppar,

ditt hårda knastrande fläsk

i min mun.

Får mig att njuta.

Du får mig att drömma,

att glömma.

Du får mig att sakna

de Norrländska vidderna.

Jag vill aldrig sluta äta dig.

Jag älskar din konsistens,

din form.

Du är hård, men formbar

inte mjuk och och dallrig.

Du är så njutbar,

att när jag ätit dig färdigt,

vill jag bara sova.

 

Annars så har jag idag också precis läst färdigt The Sandman #9 - The Kindly Ones av Neil Gaiman... Det var sorgset och mäktigt, bör nog kanske försöka mig på att fundera lite kring den snart...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback