Massakern på Medelhavet

Stora delar av nätet har redan skrivit så mycket bättre än vad jag kan tänkas göra när det gäller gårdagens händelse, så jag tänker hålla mig därifrån.

 

Det enda jag kan säga är att jag fortfarande känner mig arg, upprörd, frustrerad, men ser ändå ett hopp i att en nästintill enad värld, både bland makthavare och gräsrötter som vänder sig emot Israels terrordåd mot Ship to Gaza/Freedom Flotilla, t.ex. var det 8000(!) människor och demonstrerade på Sergels Torg, men även 14 andra svenska städer ordnade snabbt upp demonstrationståg. Detta skedde även i andra delar av världen.

 

Antingen går allt ännu mer åt helvete i världspolitiken, eller så börjar alla, inklusive den Israeliska staten inse att det börjar gå alldeles för långt, delar av det Israeliska folket verkar ha fått nog långt tidigare.

 

Och apropå de bilder på vapen som skulle ha funnits på båtarna, påkarna ser mer ut som bordsben och knivarna, tja, 600 personer på en båt behöver ju alla äta. Försök du tillaga mat åt så många utan att använda en vass kniv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback