Danssommaren i Kiruna 2010

Var länge sen jag skrev, men jag ser ändå att det finns folk som kollar igenom den varje dag ändå, trevligt med stammisar som inte ger upp.

 

Har ju mest varit jobb och åter jobb, så det har väl inte varit så mycket intressant att berätta egentligen. Midsommar till exempel jobbade jag stängning hela helgen, så där har jag inga roliga anekdoter att berätta.

 

Däremot för två helger sedan var jag på logdans på Nunis i Gällivare med ett litet större gäng Bugg & Swingare, vi tog en stor buss och var väl ett 20-tal eller så.

 

Det var alldeles för länge sedan jag var på logdans, helt klart. En mycket underbar och lyckad kväll, något annat kan jag inte säga. Framförallt en fox jag hade med M, den var så otroligt underbar att jag var tvungen att sitta ner en dans efteråt (d.v.s. två låtar) och återhämta mig, eller kanske snarare för att bevara den där känslan av de perfekta 3.5 minutrarna som jag har berättat tidigare alla dansare alltid är på jakt efter, den där kicken då man bara njuter av tillvaron. Jag har som ni vet uppnått de där njutningsfyllda höjderna tidigare, men jag har aldrig tidigare behövt sitta ner och hoppa över danser bara för att bevara känslan.

Jag kunde inte göra så mycket annat än att bara sitta där och skaka på huvudet.

 

Det var mäktigt!

 

Annars är det mest bara dans jag kommer att berätta om i detta inlägg, här kommer nämligen ännu ett filmklipp med mig och Veronica, denna gång från Kom-I-Gång-festivalen som jag gjorde reklam för i mitt senaste inlägg för 7 veckor sedan.

 

 

 

Det är Veronicas sambo som filmar, därför är det mest bara vi som syns i bild.

 

Idag har jag också haft sista träningen med Veronica för de närmsta fem veckorna, hon åker på semester. Tyvärr har vi inte kunnat så mycket som vi kanske skulle velat, men det blir lätt så om båda ibland tyvärr har nattpass vid olika tillfällen.

 

Och nu är det bara en dag kvar tills årets händelse i denna stad, Kiruna-festivalen! Tyvärr är det inte många man känner som ska gå, eftersom det inte är det bästa utbud av artister i år, men för er som ska dit så lär ni nog hitta mig på dansbandsgolvet både torsdag, fredag och lördag.

 

Årets artister i urval: Kent, Dead by April. The Ark (för femhundraelfittusendemiljonte gången), Markus Krunegård, Imperial State Electric (Medlemmar från både Hellacopters och Backyard Babies), Amy Diamond & Nanne Grönvall, Maskinen, Lazee, Willy Clay Band (självklart!).

 

Årets dansband: Martinez, Playtones och Date.

 

Sen blir det inte ett endaste danssteg på 5 veckor, men överlever på något sätt gör man... Förhoppningsvis...


Kommentarer
Postat av: Malin

Själv satsar jag på att vara med i Bloglovin, så vet jag automatiskt när bloggen uppdateras ^^ Rätt praktiskt :)



Och idag åker jag norrut!

2010-06-30 @ 09:36:45
Postat av: Jocke

Heh, du är alltid så subtil på att pika... :P



Åh, så du kommer upp till festivalen? :D



Bara säga till om du vill ha fest någon dag eller hänga med mig där någon dag. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback