Kiruna-festivalen har bara börjat och jag är redan en fjortis!

Ja... Vad säger man?

 

Det har bara varit torsdag ännu och jag har redan gått hem snurrande på godispåsen som en fjortis och visslat hela vägen hem.

Snacka om en otroligt underbart lyckad danskväll, framförallt eftersom jag fick dansa en massa mysdirtyfox med M, min nya fox-favorit här i stan och en annan favorit från Umeå (som numera tycker att jag är en av hennes favoriter).

 

Men musiken då, undrar ni säkert?

 

Ett gemensamt betyg för hela festivalen kommer efter festivalen är slut, det vill säga någon gång på söndag troligast.

 

Men för att återvända till dansen. Jag hann inte mer än börja ta första buggen med Birgitta Thornéus så står fotografen där med kameran och tar en massa bilder på oss, sen direkt efter dansen är slut hinner jag inte ens gå av dansgolvet så står journalisten där och presenterar sig. Jag säger bara: Läs NSD!

 

Och det känns rätt kul att en gång i tiden var jag lärlingen, det var ju Tore och Eivor som lärde mig min första dans nämligen foxtrot, och idag är jag mästaren och visade Eivor hur man dansar Dirtyfox.

 

Dagens två bästa komplimanger var, båda förövrigt efter en underbar foxtrot respektive precis före:

1. "Mmm, vad gott!"

2. "Du är fan den enda här som kan dansa foxtrot!"

 

Sen skulle jag kunna berätta hur galet mycket folk det var på jobbet idag, årets värsta dag (tydligen ska det vara till och med värre än förra året helgen efter midsommar) och hur sjukt jävla mycket bilar det var när jag cyklade hem från jobbet.

 

Jag menar, det var bilkö! Det händer bara denna helg på hela året att man ser något sådant i denna stad.

 

Men jag tror det räcker så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback