Att vara kvinna i MMOs är inte lätt + Danscitat

Jag hann iallafall spela Star Trek Online i fem dar sedan spelet släpptes officiellt, innan det var dags.

 

Bara för att jag SPELAR kvinna betyder det inte att jag ÄR en kvinna. Dessutom, hade jag varit kvinna hade inte sådana raggningsrepliker funkat på mig. Det tog ändå längre än jag trodde, en hel vecka innan någon försökte få med mig på lite tu man hand på Risa... Och det innan jag ens hann säga hej tillbaka, hå, hå, jaja, dagens pilska småpojkar...

 

 

I andra nyheter, tre roliga citat från i helg.

 

Lördag: "Kama Sutra är bra för jämställdheten." - Jag på VSF-festen hos mig igår, apropå könsroller och min facklitteratur.

 

Söndag:

1. Jag: "Oj, min gylf var visst öppen."

Den kvinnan jag precis foxat färdigt första låten med, hon replikerar direkt: "Det var inte jag!"

 

2. Kille från Fortsättningstvåan: "Går du fortsättningstvåan?"

Mikaela: "Det är jag som leder den."

Killen: "... Oj..."

 

I övrigt så träffade jag på Maria på socialdansen idag, hon var där med sin (nya?) kille. Typ ett år sen man såg henne senast.

Hoppas de är ihop i minst två år och/eller bor ihop ett tag, hon får inte sabba min statistik...


Kommentarer
Postat av: Karin

Alltså jocke, ja tänkte egentligen inte kommentera det här, eftersom du är så förtjust i din så kallade statistik, men den är väl ändå redan sabbad.. :)

Postat av: Jocke

Haha, näää, inte så farligt. :P

2010-02-12 @ 11:42:07
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback