Att åka tåg & Isdans

Ja, igår var en galen hemresa från Kiruna, nog mitt livs galnaste hemresa även om den längsta fortfarande tror jag ligger på en ja, kommer inte ihåg exakt men kan ha varit en 15h eller nåt sånt vi var fast i Vännäs år 2000 efter danstävling i Bromma med Anneli och DKKBS. Den tågresan var lång, över 24h. Sov också en cirka 18h den natten jag kom hem och gungade fram i ett dygn efteråt.

 

Men detta var resan:

 

1. Norr om Gällivare: Krock med ren.

 

2. Boden: Vänta 1h på tåget eftersom godståg mellan Luleå - Boden har kört VÄLDIGT olagligt.

 

3. Älvsbyn: Vänta på Polisen så att de kan avhysa ungdomar som vägrar betala.

 

4. Byta till buss i Vännäs eftersom det går snabbare med buss än med tåg...

 

Två timmar sen... Och det var INTE SJ:s fel!

 

Dessutom, spanade in OS-guldmedaljörerna i Isdans guldåk. Alltså, vissa människor är fan inte mänskliga, jag kunde inte göra annat än skaka på huvudet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback