Angel - Not Fade Away

Återigen... Vad ska jag nu göra av mitt liv när jag har sett sista avsnittet av Angel? Jag vet! Det första jag gör är att gå och köpa comicsen som fortsätter handlingen, framförallt Angel: After The Fall.

 

Tyvärr har jag inte lyckats hitta sista scenen på Youtube, men det räcker långt med citaten, och som vanligt SPOILERS!!!:

 

Gunn: Any word on Wes?
Illyria: Wesley's dead. I'm feeling grief for him. I can't seem to control it. I wish to do more violence.
Spike: Well, wishes just happen to be horses today.
Angel: Among other things.
Gunn: You take the 30,000 on the left.
Illyria: You're fading. You'll last 10 minutes at best.
Gunn: Then let's make it memorable.
Spike: In terms of a plan?
Angel: We fight.
Spike: Bit more specific.
Angel: Well, personally, I kind of want to slay the dragon. Let's get to work.


Självklart får den mig att storböla när ännu en main character som hängt med sen Buffy-tiden går och dör, de bara flyger till höger och vänster. Fan ta dig Joss Whedon! Alltid dödar du mina favoriter! Borde ha anat att det var dithän det lutade när Jenny Calendar dog i andra säsongen av Buffy, och nu är vi här efter 7 säsonger av Buffy och 5 säsonger av Angel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback