Studentbloggen

Ah, nu har jag hittat ännu en ny och intressant blogg som jag följer rätt slaviskt, åtminstone sen en vecka tillbaka:

 

Studenbloggen av Isabelle Ståhl

 

Ville bara nämna den för nu i sitt senaste inlägg så nämnde hon faktiskt en rätt intressant sak som fick mig att tänka efter och fick mig att inse att jag faktiskt håller med:

 

"När jag började hänga på Smålandsklubbar insåg jag att man var tvungen att börja dansa snyggt och älvlikt och indieaktigt om man skulle kunna fånga några litteraturvetare med glasögon. det funkade inte längre att dansa utvecklingsstört hårdrocksvilt alternativt sitta på en stol och äta jordnötter som jag brukade göra på mina gamla småstadshak."


Efter att ha funderat efter en liten stund så insåg jag att det faktiskt är så man får min uppmärksamhet på dansgolvet. Dansa mer sofistikerat/njutningsfullt...




Kommentarer
Postat av: G2 / Gosia

Haha, vilken klockren text han/hon skrev!

Postat av: Malin

Jag för min del tyckte bättre om att dansa hårdrocksvilt än "älvlikt" utstuderat. Tycker det är roligast med folk som dansar för dansens skull helt enkelt och inte för vem man lockar till sig med dansen typ...

2009-09-21 @ 16:56:52
Postat av: Malin

Men jag gissar att vi egentligen menar samma sak och att jag bara känner för att vara jobbig ^^

2009-09-21 @ 17:04:47
Postat av: Jocke

Gosia: oooh, en ny som läst min blogg :D Jo, därför jag börjat läsa den bloggen, känner igen delar av mitt eget studentliv i det från ett nytt perspektiv.



Malin: Jo, vi menar samma sak. Tänkte mer på njutningen än någon sorts utstuderad taktik. Fast det är rätt uppmuntrande att veta att det finns människor här i världen som är helt insnöad på "glasögonprydda litteraturvetare"... :D

2009-09-22 @ 01:30:32
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback