Ja... Så ...

Ja... Så var det dags för ett sånt där inlägg nu igen, ni får klaga om ni tröttnar på dem...

 

Disclaimer: Om något blir mer konstigt än vanligt beror det på att jag är rätt så full för tillfället, det blir så när man dricker två starköl från Umeå och en dynamitöl från Karlstad.

 

När jag cyklade hem med Mats cykel efter föreläsningen strax efter 12 imorse fick jag ett plötsligt sug efter grillning alternativt fest. I slutändan blev det fest, och fan vilken jävla bra idé det var.

 

Åh, jag dansade hem lyssnande på min mp3-spelare och dansbandsmusik hela vägen från Origo, jävligt bra idé av Jonny att komma på den idén, där träffade vi även Åsa och hennes kompisar.

 

Tyvärr han jag bara dansa cirka en timma i sträck, tyvärr inte lika mycket som efter banketten i Karlstad: "Fan vad du dansar Mäki." "Jo."

 

Men hursomhelst, det var en riktigt bra idé för jag halvhoppade hem lyssnade bland annat på dagens låt som kommer härnedan och slog mig även en dubbelklack i luften.

 

Inte för att jag fattar hur fan jag ska lyckas sova nu när adrenalinet, endorfinerna och allt vad de heter bara sprutar genom kroppen. Jag är så sjukt hög på dans och lycka just nu.

 

Tror fan jag förövrigt har hittat en ny "krogdanskompis" i Åsa, hon är en sån där som kan stå och dansa en hel kväll på krogen och bara låta världen runt omkring upphöra och låta musiken styra kroppens rörelser. Som mig alltså. 

 

Livet är en fest och bäst och allmänt bra, om det inte var någon som förstått det ännu. 

 

Äsch, nu ska jag iallafall sluta dryga mig, och konstatera att jag älskar livet för tillfället.

 

Dagens Låt: Joyride - Lust Igen

 

Dagens Citat:  "While I dance I cannot judge. I cannot hate; I cannot separate myself from life. I can only be joyful or whole. This is why I dance" - Hans Bos (Så jävla bra och så jävla sant)...


Kommentarer
Postat av: Larry

Lyssnade du nånting på Svennebanan när du kom hem?

2009-05-16 @ 17:30:59
Postat av: Jimbo

Haha fy fan för dansbandsmusik, jag kan fortfarande inte tro att de inte är sarkastiska när de spelar.. parodi på musik ;P

Postat av: Jocke

Umm... fan, visste att jag glömt något! :/



Haha, med tanke på texten jag upptäckte i en de låtar jag har lyssnat och dansat till många gånger så vet man aldrig. "Längtan sa/han var så stor/så stor/större än han nånsin varit förr/." O_o



Men nä, själva musiken är inte parodisk, då har du inte lyssnat på rätt sorts dansband, jag säger som Sturgeon: "95% av allt är skräp."

Du har säkert mest hört mogenbanden som Arvingarna, Barbados och så vidare, de nya, moderna och riktigt, riktigt bra är Zlips, Blenders, Expanders, och så vidare... :P

2009-05-18 @ 17:16:26
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback