Surfing on the Internet Highway

Här surfar man lite lätt och upptäcker att halva släkten har egna bloggar, i och för sig har ju alla människor idag en egen blogg så egentligen borde det väl inte förvåna mig:

 

Mitt kusinbarn Robin och min kusins (som förövrigt är moster åt Robin) fästman Kenneth

 

Måste väl lägga till dem som länkar också.

 

Har lovat C. att gå och sova tidigt inatt, men nu blev jag plötsligt jättenyfiken på vilka fler man känner som har hamnat i bloggosfärens förlovade land.

 

Var på stan och skaffade riktiga vuxenpoäng igår, ett nytt täcke och en filt. Åh, vad underbart det är med ett stort och fluffigt och alldeles, alldeles nytt täcke. Man blir så varm inombords... och under täcket.

Det var även dags att sluta sörja min stackars gröna filt, den har varit försvunnen i säkert snart två år nu och det är lika bra att inse att jag aldrig kommer att få återse den.

 

Requiscat in Pace.

 

Dessutom skäms jag något oerhört, har gått omkring i fem dagar (sen i lördags till igår natt) utan mitt guldhalsband som jag fick av kära fader när vi var i Turkiet. Märkte det inte förrän jag råkade känna efter på halsen och insåg att den var borta. Tog av mig den för bastningen efter pulkaåkningen i lördags, den hade åkt med i tvätten när jag tvättat jackan och åkt in i fodret.

Ren tur att jag hittade igen den.

Hade den försvunnit hade jag blivit väldigt ledsen, den har mer ett sentimentalt värde än något annat. Som en påminnelse att mina föräldrar älskar mig... typ.

 

Bär den alltid runt halsen, finns endast två tillfällen jag tar av den:

 

1. Bastu

2. Sex 

 

Förövrigt blir helgen riktigt hård, ungefär som vanligt alltså. Kan ju inte klaga, så mycket som jag är i farten hela tiden. Tyckte det var lite småroligt när Kusin Mats skriver på MSN i förra veckan: "Jag såg dig springa förbi!" och min enda kommentar var, "vilken tidpunkt då?", så att jag kunde lista ut vilken av mina springa-till-bussen-tillfällen samma dag det var.

 

Idag Torsdag: Laga hemlagad palt till 29(!) personer tillsammans med halva styrelsen i cirka 5h, innan jag måste springa för att hinna med bussen (som vanligt alltså) hem till Mikaela för vår tävlingsträning på hennes och Toms allt smalare vardagsrumsgolv. 

 

Vår tävlingspremiär kommer allt närmare, 22 Mars är det som gäller i Eskilstuna.

 

Imorgon Fredag: Ut på stan på dagen och försöka hitta någon sorts scarf till min tävlingsoutfit. Mikaela hittade en grå snygg kjol och en svart tröja av något slag som blev riktigt snyggt på henne, nu måste vi bara se vad vi kan kombinera ihop från min garderob till något som passar ihop med hennes och med tanke på mitt otroligt bra klädsinne kommer det att blir riktigt, riktigt spännande.

 

Sen blir det förfest och Paltsittning, får hoppas att Palten är till belåtenhet, jag har ju ändå gjort den viktigaste biten av matlagningen (det vill säga skala potatisen, är det enda man kan så). Och 29 sittande på en ÖNN sittning, oj, oj, oj... Det var många år sen sist, någon gång i tidernas begynnelse då jag var ack så oskuldsfull... eller nåt...

 

Och så blev det iallafall att jag skulle hålla talet till paltkoman, får se om jag lyckas vara roligare och intressantare denna gång, går aldrig riktigt bra när man ska improvisera hälften.

 

Övermorgon Lördag: Middag med Innebandy laget hos Jonny och Lisa (vart annars?).

 

Överövermorgon Söndag: Lindy Hopen på dagen och Socialdansen på UDI på kvällen. Ser självklart mest fram emot socialdansen eftersom C. antagligen ska dit. Tror folk lyfte lite grann på ögonbrynen förra söndagen när vi dansade. 

 

Måndag: Premiär för filmkväll hos Malin, måste komma ihåg hennes födelsepresent också (lyckades glömma Mikaelas idag).

 

Hade tänkt skriva upp alla otroligt många böcker jag köpt för väääldigt mycket pengar i slutet av förra veckan och under helgen, men har lovat att gå och försöka sova tidigt inatt så det får bli någon annan dag eftersom jag inte ens har satt upp dem i mina organiserade boklistor.

 

Och hälften är självklart Star Trek-böcker eftersom jag har fått en rejäl mani av att läsa så många som möjligt, framförallt DS9 Relaunch nu när jag nyligen såg färdigt hela DS9.

 

Och andra hälften är? SF! Duh!

 

Dagens Citat: "On Vulcan they call it the Death Star." - Garak angående blomman White Star of the Night som är ytterst dödlig, Star Trek: Deep Space Nine #27 - Andrew J. Robinson (han som spelade Garak) - "A Stitch in Time" (retroaktivt en del av DS9 Relaunch). 

 

Dagens Låt: Lennartz - "Leende Guldbruna Ögon"

 

"Hej, det är vi som är Lennartz och vi är här bara för er."

 

Senast lästa bok: Star Trek – edited by Marshak, Sondra & Culbreath, Myrna – Star Trek: New Voyages

 

Läser just nu: Star Trek Deep Space Nine #27 – Robinson, Andrew J. - A Stitch in Time

Janet H. Murray - Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace

Brian Greene - Det Stoff Varav Kosmos Väves

D.H. Lawrence - Lady Chatterleys Älskare

 

Som jag sa i diskussion igår, jag kan ha flera facklitteratur på gång samtidigt, men aldrig skönlitteratur. Stämde visst inte riktigt, även om Lady Chatterleys Älskare är kursbok.

 

Gäller bara att komma igång med Språk och Kön-kursen nu också när jag tagit mig så långt som till UB och lånat de av böckerna som fanns inne.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha men tjenare jocke! haha ja det har du fan rätt i! gör du nu för tiden då?

2009-03-06 @ 13:58:11
Postat av: Kenneth

Tjenare Jocke.

Jadu....tror att nästan alla har en blogg i dessa tider... och det är ju kul...då kan man hålla lite koll vad vad folk pysslar med =)

Ha det bra och hälsa familjen!!

K


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback