Att vara en outsider.

Hjälp! Vad jag omringar mig med smarta, djupa och visa människor, se bara på detta blogg inlägg av den alltid lika smarta vännen Hanna-Marie.

 

Känner du dig någonsin som en outsider, att du inte riktigt passar in? Då tycker jag du definitivt ska läsa den och få se att du faktiskt inte är ensam och att världen i sitt kaos och vansinne ändå finns ögonblick av logik och enkelhet. 

 

På något sätt lyckas hon ofta i sin blogginlägg få en kaotisk värld, livet och kärleken, att framstå som något logiskt och enkelt. Samtidigt som hon egentligen bara pratar om sina egna erfarenheter av livet och sin egen syn på världen men ändå få läsaren att känna “Ja, precis så där är det!”. Det är som genom att prata om sig själv som en outsider så lyckas hon berätta något om alla som inte känner sig hemma i denna värld och de får för ett ögonblick känna sig som om de tillhör en plats, om så för bara en stund.

 

Sjukt underbara och smarta människor man känner alltså.

 

Dagens Låt: Pachebel - Kanon i D-dur

 

Dagens Citat: "Om du får vila en stund så blir det bättre kvalité på dig." & "Hårt och nära Jocke! Mot mina bröst!" - Mikaela (Danscitat är alltid lika roliga eftersom dansare har en sådan sjuk humor och har en tendens att råka säga saker som kan misstolkas väldigt lätt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback