Vetsagas Essätävling & Lars Granlöf

1. Fyra essäer klara och inskickade till Vetsaga, nu kan jag inte göra annat än hålla tummarna. Hade tänkt att jag skulle hinna omarbeta mina B- och C-uppsatser också till essäformat, men med tanke på att ingen av dem fanns i digitalform blev det berget för mycket begärt. Cirka 60 sidor sammanlagt att lägga in.

Men fyra essäer, får räkna det som godkänt iallafall.

2. Det går bara bättre och bättre för min terminskull från Skapande Svenskan, denna gång är det Lars Granlöfs tur.

Han har gett ut en bok, och hittills fått en god recension i
Piteåtidningen, hållit tal på antinazistiskdemonstration inför 800 personer, uppträtt på Poesifestivalen i Nässjö. 

Dagens Citat: "Han är min bror, då får jag klaga." - Ah min älskade systeryster när jag är förvirrad första dagen på jobbet för sommaren.

Dagens Låt: Björn Afzelius & Mikael Wiehe - Valet

Passar bra nu så här strax efter EU-valet då rasismen vann en stor seger.

Läser Just Nu: Ursula K. Le Guin - The Left Hand of Darkness

Ursula K. Le Guin och Joanna Russ, två av de största feministiska författarna vi har inom SF, kön och genus är viktiga frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback