Vem är snyggast och bäst?

Vad är väl en dans i Kiruna... Tråkig och alldeles långtråkig och... alldeles... alldeles underbar!

Nä, är inte danskär igen. Men jag kan skriva det jag skrev i sms till några väl valda personer mitt i natten.

"Fan vad det är kul att dansa till Martinez! De träffar inte på någon i min klass särskilt ofta."

Gillar förövrigt komplimangen jag fick, fick en massa över att jag var så bra på att dansa, men den bästa var från sångerskan i Martinez lillasyster: "Fan vad du är bra på att dansa!"

Missförstå mig rätt, det finns en antal bra dansare även i Kiruna. Kanske är fördomsfull men jag tror att det finns fler och yngre nere i Umeå, men framförallt är alkoholhalten lägre där nere. 
Känns ju inte kul, men man blir lätt fördomsfull mot Kiruna nu när man har flyttat därifrån till en storstad från ett litet samhälle där alla känner alla. Det är lite grann som Äpplet nuförtiden, det finns ett antal som är där för att ragga, på Ersboda är det nästan den värsta synden.

De är väl ovana att dansa med någon så ung och snygg som jag...

Näääädå, jag drygar mig inte det minsta.

Lite småroligt när folk tittar på en upp och ner och tackar nej sedan när man bjuder upp dem, nog för att jag är typ 20 år yngre, men jag hade inte tänkt ragga på dem som jag tror säkert flera får för sig. Tror själv att jag har bra koll på vilka som tackar nej för att de inte vill dansa och de som tackar nej för att jag är för ung.

Dansstilen häruppe är lite annorlunda, tycker själv den är lite stelare. Nu pratar vi fox alltså, men det är väl kanske bara jag som är ovan antar jag.

Definitivt inget Dirty Fox här inte och Gnuss ska vi nog inte ens tala om, då hade nog flera stycken flytt i tron att jag raggar lite väl hårt, men men... Så är det med kulturkrockar. Vågade inte ens försöka mig på Dirty Fox, dansar hellre gammal vanliga klassisk fox än att skrämma iväg människor.

Det där är också rätt intressant, desto fullare människor blir på dansgolvet häruppe desto närgångnare vågar de bli och håller ett riktigt hårt och nära grepp. Närmare är bra, det är både mysigare och lättare att föra, men när det blir lite hårt så man får svårt att andas, då blir det lite småjobbigt.

Men det är förövrigt alltid kul att bli uppjagad av gamla dansbekanta från låååångt tillbaka flera gånger på en kväll, de är väl som sagt inte bortskämda med någon som mig.

I Kiruna får jag känna mig lite grann som kung på dansgolvet och stila, i Umeå not so much...
Det finns ett antal bra dansare i Kiruna, dansade med flera av dem och såg några stycken snurra runt på dansgolvet också, men danskulturen häruppe är inte riktigt lika utspridd och det finns några, antar jag, ytterst, ytterst få danspilgrimer som vallfärdar land och rike runt till sina favoritband.

Hmm, vilket roligt, drygigt och narcissistiskt detta inlägg blev då.

Ni får gärna banka in lite vett och ödmjukhet i mitt huvud igen, det är det ni är till för...

Tyvärr blev det dock inget Jannok för min del, så det blir när man glömmer nyckeln i sängen på jobbet och måste tillbaka dit för att hämta den innan man kan ge sig av till stan för att visa vem som är snyggast och bäst på dansgolvet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback