Sofia Jannok och Kiruna-festivalen

Först lite reklam för Kiruna på National Geographic Channel:




Sen... Imorgon börjar årets händelse (och enda?) i Kiruna, Kirunafestivalen!

Därför kommer här lite Sofia Jannok som spelar imorgon kl.19.30, underbar musikvideo med underbara bilder av världen när den är som allra vackrast...



Detta blir mitt ungefärliga schema för festivalen.

Här är hela
programmet för festivalen.

Torsdag:

12- 15.30 Vandra runt på stan och tivolit och bara njuta av allting.

16-20 Jobba OKQ8.

20-> Det jag hinner se av Sofia Jannok

21-22 Coldspell

22-> Dans till Martinez (Yay, jag som inte trodde att jag skulle få dansa något alls i sommar nu när Folkets Park Malmia har blivit lekland istället...)

Fredag:

12-17
Vandra runt med Malin på stan och titta på tivoli, köpa lotter, vinna nallar och åka karusell.

14-15 Mora Träsk (Inte fan missar man dom inte!)

21-> & 23-> Dans till Arvingarna (Yay, ännu en dag av dans!)


24 -> Thåström

Lördag:

11-20
Jobbar OK (Dessutom öppning med Anita 06.55 på Söndag morgon, så jag vet inte om jag orkar gå på festivalen då... Får se hur jag känner mig...)

Men om jag går så blir det troligen detta:

21-> & 23-> Dans till Shanes (Yay! Tre dagar i sträck av dans!)

22-> Turbonegro

23-> Timbuktu & Damn!

24->
Ulf Lundell


Som avslutning, en av Sofia Jannoks allra vackraste låtar:



Sofia Jannok - Liekkas

Liekkas / Warm

Nástegokčasa vuolde
mon ráhkadan luottaid
Guovssahasa sánit
libardit dáivahis

Jaskatvuođa hálddus
mu vuoigŋamat dávistit
Juoga savkala munnje
ahte leat boahtime

Doala mu gieđa
Njávkka mu niera
savkal čáppa sániid
jeđđe litnasit
Leage nu liekkas vai mon in galbmo
Juoiggas vel munnje...

Beneath a starlit sky
I make traces
As signs of the northern light
dance above

In the care of silence
my breathing echoes
Something whispers to me
that you are on your way

Hold my hand
Stroke my cheek
Whisper beautiful words
Comfort me tenderly
Please, be warm so I won't freeze
Give me also a yoik...

Kommentarer
Postat av: Tuss

ojoj, värsta action i kiruna plötsligt ^^

men arvingarna kan du väl int dansa till, trodde det var beneath you? ;)

Postat av: Jocke

Haha, ja det är enda gången på hela året det är action här... Det finns ju i och för sig också snöfestivalen, men ja... Jag menar, jag blev helt paff när jag fick höra häromdagen att här och häpna (!) biografen i Kiruna har öppet på sommaren. O_o Det händer liksom inte...



Haha, nog för att jag är elitist men ibland så måste man ju tyvärr falla till föga och ta det som finns att tillgå, man kan liksom inte vara kräsen här i Kiruna. Jag får ju iallafall dansa... :D

Och det är väl egentligen inte beneath me, det är bara det att häruppe så är medelåldern snarare 40+ än 25+ och promillehalten stiger gärna upp emot 1 & 2+ i jämförelse med Ersboda där promillehalten ligger på minus... :P

2009-06-26 @ 02:00:47
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback