Only Spock could go to Romulus

På förekommen anledning, här kommer youtube-versionerna av gårdagens låtar, eller snarare den enda som jag hittade. Resten av låtarna tycker jag ni ska lyssna på, på Spotify (där alla de andra finns, förutom låtarna om hennes "pojkvänner").

Astrogirl




Och så såg jag också nu via Youtube ett av de bästa avsnitten av alla Star Trek-serierna, nämligen Unification, Part I & 2. Dock känns slutet så sorgset med tanke på vad som händer i Star Trek XI:s "flashbacks", som jag inte tänker säga något mer om förrän du har sett filmen. Också ett av de viktigare avsnitten som bakgrunden till Star Trek XI, filmen hade liksom inte kunnat hända om inte "Only Spock could go to Romulus" för att uttrycka det fint.

Alas, vissa saker kommer aldrig att vara desamma igen... *snyft*

"These people are struggling toward a new enlightenment, and it may take decades or even centuries, but they will reach it and I must help." - Sagt av Spock, och detta är citatet som gör mig så sorgsen eftersom jag nu så här i efterhand vet vad som kommer att hända i och med Star Trek XI...



"I was involved in cowboy diplomacy, as you so fondly call it, long before you were born. [...] In a way, you are as stubborn as another captain of the Enterprise I once knew." -Spock to Picard

Kommentarer
Postat av: Larry

Död åt synthpopen.

2009-07-13 @ 12:28:25
Postat av: Jocke

Haha, fan heller! S.P.O.C.K var dock som allra bäst under 90-talet... :/

Postat av: Fru L

Det säger väll allt! Kom det något bra från 90 talet?

2009-07-13 @ 17:42:18
Postat av: Jocke

Jo, S.P.O.C.K... :P Och en massa andra saker jag inte kommer på just nu... ;)

2009-07-13 @ 19:47:06
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback