Hyllning

Detta är en hyllning till en viss person i mitt liv.  Finner alltid att en dikt bättre förklarar än bara vanliga ord. Denne person vet vem den är, ni resten får fortsätta vara nyfikna av er...

 

Det fanns dagar i våra liv då vi möttes,

det fanns dagar av saknad, 

det fanns dagar av ilska,

dagar av kärlek och närhet, 

men alla goda dagar måste ta slut.

Visst hade vi kul,

riktigt, riktigt kul.

Men ibland är saker inte menade,

ibland leder ödet oss in på vägar

som tar oss ifrån varandra.

Men den plats du tog i mitt hjärta

är din,

så länge du vill ha den.

Inte samma som tidigare, 

men visst,

visst finns du där som en del av mitt liv?

Är man bitter,

kan man säga att det är bättre att aldrig älska,

än att älska och förlora.

Men nog fan älskar man så länge man får älska,

ibland,

ibland blir inte saker och ting som man tänkt sig bara.

Vi må haft våra duster, 

men har man väl smugit in sig i mitt hjärta tar man sig aldrig därifrån.

Du må driva mig galen ibland,

men va fan,

det gör livet mer spännande med dig i närheten.

 

Dagens Citat: “Don't brood. Get on with living and loving. You don't have forever.”


Kommentarer
Postat av: Malin

Inte är det så svårt att gissa vem du menar. Tror jag iaf ^^. Hoppas du får en fin helg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback