Dance, dance, dance, like there's no tomorrow! Arvingarna på Malmia ikväll.

Detta blir ett länkarnas och dansernas blogginlägg.

Ah, nu har jag hittat ännu en underbar
intervju med dansare om varför dans är så underbarast och bäst via dansmaffian.

Här är förövrigt skillnaden mellan Foxtrot och Dirtyfox, sen har vi ju här i Norrland gnussen och bävergnussen också, men det är lite överkurs.

Håller nämligen på att ladda upp inför Arvingarna på Malmia ikväll, var länge sen jag var ut och bara dansade (alltså flera veckor sen) och nästa precis på året sen jag var ut på Malmia och träffade gamla bekanta och klubbkamrater.

Annars sitter jag mest just nu och kollar massa klipp från dansbandskampen och andra dansanta saker som uppladdning inför ikväll. Framförallt lyssnar jag på nog en av de bästa julklappar jag fått, mycket för att jag inte var förberedd på att få den.
När det gäller julklappar så är det oftast tradition att få samma saker varje år eller andra saker man har önskat sig så det aldrig blir någon riktig överraskning.
I år hade jag önskat mig någon dansbandsskiva, som Absolute Dansband, Nu Bjuder Vi Upp Till Dans II och så vidare, men vad jag istället fick var Dansbands Guld, ett samlingsalbum med 8(!) cd-skivor och sammanlagt 128 (!) låtar, många av klassikerna och mina personliga favoriter, även om vissa saknades som till exempel Joyride med Lust Igen. Kickis Bra Vibrationer fanns iallafall med och till och med Lennartz (!) med Leende Guldbruna Ögon, taget direkt från "Allsång på Skansen". Men en grymt bra present, nu har jag träningsmusik så att det räcker och blir över.

Man kollar och kollar en massa dansklipp på SVT Play och vad hittar man om inte änny en dansbekant från umeå: Niklas.

Och så självklart måste man ju kolla Dans-VM från i oktober, borta som jag är hade jag helt missat det.

Snart är det också dags för Dansmaran i Ö-Vik den 13-14 Februari, alltså Fredag den 13:e och Alla Hjärtans Dag. Har aldrig varit på en mara och jag börjar känna mig väldigt sugen, får se om jag lyckas få med mig flera stycken, först och främst kanske Mikaela eftersom hon är min nya danspartner. Roligast vore dock om jag fick med mig ett flertal av mina bekantingar som inte brukar vara på sådant så ofta eller typ aldrig.

Lördagen är i och för sig Alla Hjärtans Dag så man får se vad som händer, kan ju faktiskt vara så att jag har andra planer den dagen... Men att åtminstone gå fredagen vore grymt kul, 8h dans i sträck!

Det här får väl räcka med länkar och dansprat för idag.

Dagens Citat: "För mig är Foxtrot bara en känsla, ingen teknik." - Thomas Deutgen

Dagens Låt: Lennartz - "Leende Guldbruna Ögon"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback