Mäkis 21 Budord

För varje dag som går känns livet så mycket skönare.

 

Härmed lovar jag på heder och samvete att:

 

- Låta livets goda få mig att slappna av.

 

- Inte grunna för mycket på det som har varit utan satsa mot en trevligare framtid istället.

 

- Inte heller grunna på de val man gjort utan ta dem som något bra för ens hälsa och se framåt.

 

- Stå för mina val och inte låta någon annan säga något annat.

 

- Tro på mig själv och inte låta någon annan säga åt mig vad jag ska tycka och tänka (nåja, jag är ju ändå rätt så lättpåverkad).

 

- Inte låta andra få mig att tro och strunta i kommentarer om att jag är mindre värd än någon annan.

 

- Lyssna på människor som hjärtar mig och tycker jag är en lysande stjärna i deras liv, tack förövrigt Hanna-Marie och Malin. Ni är underbara människor! Det är självklart också alla andra som känner för att ge mig komplimanger för att de vill. Ni andra är minst lika mycket värda, men jag tyckte de förtjänade denna gång att få stå främst, nästa gång är det någon annans tur. 

 

- Ta åt mig av komplimanger som kommer från hjärtat.

 

- Fortsätta omge mig med människor som uppmuntrar mig även när jag gjort bort mig.

 

- Att fortsätta erkänna min fel, brister och misstag. De dagarna jag inte gör det får någon gärna ta ner mig på jorden igen.

 

- Att aldrig glömma att säga förlåt.

 

- Att aldrig glömma att om någon ber om förlåtelse så är allting förlåtet.

 

- Att aldrig glömma att en elak kommentar inte alltid är illa menat.

 

- Att lära mig att säga allting istället för bara hälften av det jag tänkt säga så att inga missförstånd kvarstår och så att andra förstår vad jag menar åtminstone hälften av gångerna. Som det är nu säger jag bara en bråkdel av det jag vill få fram, missförstånd uppstår för mindre.

 

- Att ta lärdom av allt, även det dåliga. Framförallt det dåliga!

 

- Att alltid vända andra kinden till.

 

- Att återigen bli den obotliga optimist (och romantiker?) jag en gång blev känd för.

 

- Att återigen sprida mitt (ö)kända leende: "Jocke, varför ler du hela tiden?" "Men det är ju Jocke, ju!" - Nuss & Tuss a.k.a. Elin & Elin a.k.a. två av de Tre Musketöserna. (Ah, gamla fina NH-minnen.)

 

- Kramas mer, vet vissa personer som har fått alldeles för få kramar under alldeles för lång tid. Iallafall av mig.

 

- Skriva, skriva, skriva! Hej, hej, hej!

 

- Älska, glömma och förlåta!

 

******************

 

Påminn mig hemskt gärna om dem i framtiden, kan och lär behövas (och nu pratar vi inte om mitt dåliga minne).

 

Förövrigt måste jag ringa morsan imorrn och fråga om det är atopisk sjukdom jag har eftersom alla tre symptomen stämmer in som måste stämma in.

Få se här: Eksem? Check! Astma? Check! Hösnuva/allergi? Check!

 

Dagens Citat: "Be kind - Remember every one you meet is fighting a battle - everybody's lonesome." - Marion Parker

 

Dagens Låt: Jewel -Deep Water

 

You find yourself falling down
Your hopes in the sky
But you heart like grape gum on the ground
And you try to find yourself
In the abstractions of religion
And the cruelty of everyone else
And you wake up to realize
Your standard of living somehow got stuck on survive
When you're standing in deep water
And you're bailing yourself out with a straw
And when you're drowning in deep water
And you wake up making love to a wall
Well it's these little times that help to remind
It's nothing without love
You wake up to realize your only friend
Has never been yourself or anybody who cared in the end
That's when suddenly everything fades or falls away
'Cause the chains which once held us are only the chains which we've made
When you're standing in deep water
And you're bailing yourself out with a straw
And when you're drowning in deep water
And you wake up making love to a wall
Well it's these little times that help to remind
It's nothing without love, love, love
It's nothing without love
We've compromised our pride
And sacrificed out health
We have to demand more
Not of each other
But more from ourselves
"Cause when you're standing in deep water
And you're bailing yourself out with a straw
When you're drowning in deep water
And you wake up making love to a wall
Well it's these little times that help to remind
It's nothing without love, love, love
It's nothing without love
It's nothing without love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback