Dagens Tema: Aldrig Nöjd

(Bloggprogrammet bråkar så det verkar inte gå att göra mellanslag mellan raderna, så den får vara som den är för tillfället. Hoppas det går att läsa till belåtenhet. Dessutom försvann en del av funderingarna eftersom bloggen fick dumerror.)
Dagens Tema: Aldrig Nöjd
Hade en jättebra helg. Hur underbart trevlig som helst, framförallt fredagen var helt underbart bra.
Lördagen var inte heller helt misslyckad, fick väl ett inte helt negativt besked också.
Fredagen var om jag ska vara helt ärlig, helt underbar. Alla nya hade det grymt kul och jag har spanat in en tjej som är sådär "jag-blir-knäsvag"-snygg... Och jag är tydligen inte den enda som tycker det, flera som säger sig vara intresserade av henne. Inte bara för att hon är snygg utan för att hon är en sån otroligt trevlig och sällskaplig människa.
Hmm, känns det där igen? Med tanke på hur det har slutat tidigare gånger bör jag kanske inte hysa några förhoppningar.
När hon dessutom är ytterst trevlig och kommer att hänga med i svängen under en längre tid så vågar man inte vara för framfusig heller, vore riktigt dumt att skrämma iväg henne, då lär jag nog få ta en del skit av en del... Och inte heller vara för feg, den delen är jag alldeles för van vid.
Med tanke på att vissa anser att jag var en idiot första gången jag snackade med henne och hon fortfarande vill prata med mig så får jag se det om något som ett litet positivt tecken iallafall.
Men hursomhelst, aldrig kan jag vara tillräckligt nöjd med min tillvaro.
Förvisso har jag nu lärt mig varför jag aldrig har one-night-stands eller heller egentligen raggar på krogen. För det första är jag för snäll, för det andra... Jag hoppas att jag aldrig gör vissa saker på dansgolvet när jag är jättefull, om jag gör det vill jag gärna ha en käftsmäll. 
Därför jag bara lyckas "träffa" folk jag redan känt sen tidigare, tyvärr slutar det oftast med att jag blir vän med dem istället och då funkar det definitivt inte att ens flörta. Eller om jag raggar upp dem på krogen så har vi båda antagligen redan raggat på varandra i flera månader.
Eller så är det bara som Maggio säger, vissa kvällar kan jag inte bara vara nöjd med att alla andra går hem och får lite värme om så bara för en natt. 
Ett ligg funkar, eller ett hångel... eller till och med bara en tryckare. Eller bara ligga och kramas för en natt för att slippa ensamheten. 
Och säg inte att foxtrot är samma sak som en tryckare, visst en riktigt, riktigt bra foxtrot är underbarare än en tryckare allt som oftast är. Men då handlar det om att vara bra dansare och inte om attraktion.
Det är attraktion jag är ute efter! Ska de´ va så svårt? Att man kan få vara, om så bara för en liten stund, nåt sorts byte liksom.
När man dessutom inte heller raggar på vänner, mycket för att det är lite fel personer att ragga på om man säger så, eller är det bara jag som tänker att man verkligen inte raggar på kompisar bara för att man inte vill ragga på dem även fast man är full och kåt?
Vissa dagar undrar man... (inte något som faktiskt är specifikt för ikväll, var bara en fundering som dök upp under
kvällens gång).
Alltid är det någonting som inte stämmer även om denne är intresserad, hon är för full och jag själv för nykter och man får dåligt samvete om man ens tänker tanken på att försöka för att man då känner som att man utnyttjar någon, eller så är man själv för full och oroar sig mer över att man istället ska göra bort sig, hångla för dåligt och så vidare... eller så är det en kompis eller en kompiskompis... Som sagt var, Aldrig Nöjd.
Känns lite fel på något sätt, om det inte redan finns något mellan en vill säga, men då är det som sagt redan för att det är något på gång. 
Dessutom är jag alltid så upptagen med att stå på dansgolvet och njuta för att ens försöka börja åma mig.
Trodde jag hade lovat mig sen jag blev singel igen att inte se tomheten, utan att se möjligheterna men nä...

Det är ju inte heller utan att man börjar fundera på om det är något fel på ens utseende, vilket man aldrig(!) ska göra. Helt fel väg, att tro att man är ful gör inte en snyggare precis.
Det är dock inte samma sak som att inte vara medveten om att man är snygg, det kan definitivt vara riktigt sexigt.
Man får väl helt enkelt vänja sig vid att man inte tillhör den där "ragga-på-krogen-snygg" eller "så-snygg-att-alla-tjejer-blir-knäsvaga". Vafan, man tillhör ju inte ens den där "fem-i-två-ragg"-kategorin. Vet inte, antingen är man väl för kräsen, verkar för ointresserad eller jag vet inte vad...
Jag menar inte ens Corona och Xtreme verkar funka... och fördomsfull som jag är trodde jag ju inte att folk var särskilt kräsna där... (I och för sig är det kanske just därför jag aldrig går till de där ställen, inte riktigt min typ av stämning där.)
Jag får gå på min personlighet, verkar vara det som folk tycker är sexigt på mig, jag får då hoppas det. Och alla bevisen talar väl för det också, eftersom som sagt folk raggar så gott som alltid bara på mig om de redan känner mig (fast den där meningen stämmer väl inte riktigt heller). Jag är liksom inte personen man raggar på även när jag är i mitt esse, det kan i och för sig bero till viss del på att jag mest hänger på NH.
Ett moment 22 helt enkelt, känner man mig vill man inte ragga på mig och känner man mig inte vill man inte heller ragga på mig, då blir det lite svårt.
Visst ibland får man lite komplimanger för att man klätt sig snyggt, gjort sig fin i håret (det vill säga rakat bort allt) eller det som en gång var vanligast: söt häck (fast det sistnämnda var det mer än ett år sen man hörde), men då är det alltid redan av folk som man är vänner med och därmed inte har något intresse av något annat med. Visst det är alltid uppmuntrande att höra det av vännerna också, men då gör de det av helt andra orsaker än att de vill hångla upp en, om man säger så.
Nä, verkar inte nå fram till någon sorts slutsats, känns som det mest blir rundgång för tillfället...
Detta var den funderingen som slog mig en natt som sådan när man gick hem utan någon att kramas med vid sin sida, men andra hade det desto trevligare. 
Jag? Avundsjuk? Pfff...
Dagens Citat: "Har du en blogg? Det är ju bara tjejer som bloggar!" - Ah, vad barn är visa!
Dagens Låt: Veronica Maggio - Nöjd
Aldrig nöjd, aldrig nöjd
Mm...

Usch, hur kunde jag dejta det där?
Att jag trodde det skulle fungera
Det började bra, men sen efter nån dag
Försvann all hans charm och han blekna
Det var inte den första i år
och definitivt inte sista
Det brukar bubbla från start
Med spännande prat
Romantiska möten med kyssar

Men sen tröttna jag direkt
Vilken äcklig andedräkt
Hans irriterande tics
Han är royalist
Jag förtjänar faktiskt något bättre
Jag lovar, jag kan fixa vem jag vill

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå
Men herregud, jag kan få bättre än så

Jag har verkligen provat med allt
Jag har träffat, för fan, hela världen
Från Paris till Shangai, slitna jeans och kavaj
Jag har till och med surfat på nätet
Men jag blir aldrig nöjd, nej, jag stör mig på allt
Han skriver så fult och han sjunger så falskt
Vilken läskig mustasch, alldeles för lat
Var är hans sinne för humor?

Nej, jag hittar ingenting
Ingen groda som blir min prins
Bara genomsnittsskräp, inte tillräckligt tät
Varför ska jag nöja mig med nåt mindre,
när jag vet jag kan fixa vem jag vill?

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå
Men herregud, jag kan få bättre än så

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Mm...

Dom har vart gamla, dom har vart unga
Dom har vart smarta, dom har vart dumma
Dom har jobbat på bank, dom har rest överallt
Jag har gett alla den chans jag har kunnat
Dom har vart snygga, dom har vart rika
Dom har vart stygga, dom har vart dryga
Men inte nånstans har det funnits nån man
Som lyckats få mig att mjukna

(Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Mm...)
Dom har vart gamla, dom har vart unga
Dom har vart smarta, dom har vart dumma
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
(Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Mm...)
Dom har vart gamla, dom har vart unga
Dom har vart smarta, dom har vart dumma
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå
Men herregud, jag kan få bättre än så
(Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Mm...)
Dom har vart gamla, dom har vart unga
Dom har vart smarta, dom har vart dumma
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel

Aldrig, aldrig nöjd
Aldrig, aldrig, aldrig nöjd

Kommentarer
Postat av: Malin

Ledsen att behöva säga det här, men en vecka (eller en månad) utan någon att kramas med är faktiskt inte en oändlighet även om det kan kännas så :P. För att störa din lilla bubbla lite. Visst behöver människor närhet, men som du skriver så kan det i många fall sluta fel. Och då är det ju ändå bättre att kunna stå för det man gör och är i slutändan. Även om man fått en kram för lite.



Ps! Man behöver faktiskt inte alltid ragga enbart på krogen heller.

Postat av: Jocke

Jo, det har du självklart helt rätt i, grejen är väl den att det ändå på något sätt känns som en evighet vissa dagar oberoende om det var 1 månad eller 1 år sen. Men desto längre tid, desto jobbar känns det självklart.



Och jo, andra ställen finns det ju, men dels så var det nog mycket fenomenet över att ragga på krogen som jag funderade över för att jag var på krogen igår och dels är jag ännu sämre på att ragga på andra ställen än krogen. Vilket säger rätt mycket om hur sånt brukar gå för mig. :P

2009-02-08 @ 15:04:01
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback