It just keeps getting better and better.

Haha, denna helg just keeps getting better and better...

Eller okej då, fredagen började i botten, men jag återhämtade mig förvånansvärt snabbt när Thelly messade och påminde mig om att det var utgång på Äpplet som gällde och kollade så jag inte hade glömt det. "There's nothing like dance to brighten up a day."

 

På något märkligt sätt har denna helg fått mig att återfå det där lugnet jag har saknat ack så länge, till och med mitt nynnande har återvänt! Och mitt leende! 

 

Hur trevligt är inte det liksom? Och känns på något sätt skönt också. 

 

Lyckades äntligen få med Thelly ut och dansa, eller okej då, denna gång var det hon som släpade med mig, men jag har iallafall tjatat ett tag. 

Så åtminstone fredagskvällen var helt klart en bra början på helgen.

 

Idag lördag åt jag middag hos Jonny och Lisa, Korv Stroganoff med Ris, alldeles för länge sen jag fått äta det. 

Blev lite förvånad att jag blev inbjuden på spontanmiddag, men mat i godaste vänners lag är definitivt aldrig dåligt. Sånt är man alltid tacksam för.

 

Sen avslutade jag denna lördag med att gå till Kodbert och spela Carcassone med Emil, "Harald" och Sterre. Var liksom väldigt länge sen och Emil tyckte det var dags att dra ihop gänget igen nu när "Harald" var på besök i stan.

Även om jag inte fick vinna och drabbades av allergisk reaktion (som vanligt), så var det helt klart en mycket kul kväll med en massa gapskratt när spelandet urartade i galenskaper (som vanligt).

 

Och så slår man på datorn innan man går och sover och vad får man då se i sin mejl om inte meddelande från CSN:

"Härmed godkänner vi din ansökan om studiemedel".

Yay!

CSN är fan underbara! De ger en alltid glada nyheter. 

 

Och imorgon fortsätter dagen med att hjälpa med inflyttningar i två omgångar, först min kusin och sen Mikaela, om jag nu inte är helt slut efter min kusins flyttande förstås. Och avsluta med personalpub på söndags kväll med alla mina nya slavar som, få se nu om jag kommer ihåg alla som skulle på puben: Sunna, Sofia, Maria, Mikaela, Mikaela, Linnea, Mats och sen kommer jag inte ihåg om Jeannie också skulle dit, men man får väl se.

Dags att underhålla de nya människorna hela kvällen!

 

I och för sig är det väl meningen att jag ska på första kurstillfället för Lindy Hop Nybörjarmedel (samma som förövrigt Kladdis och Olov ska gå), men eftersom klockan nu är snart 6 och jag måste upp 11 så... och jag dessutom har den här allergiska reaktionen som får mitt huvud att kännas som det är inlindat i bomull så är nog chansen stor att jag hellre sover och laddar upp inför kvällen, det tar åt att ligga på topp liksom.

 

För övrigt är semlor väldigt goda, ja jag är svagsint i själen!

 

 Hmm, tror att kombinationen av allergi och trötthet gör mig helt hög, mitt tangentbord bara glöder av intensitet.

 

Dagens Citat: "Ah, kärleken... Antingen älskar man eller hatar den." - Jag i kommentar på Malins blogg (Yes! Äntligen får jag citera mig själv!)

 

Dagens Låt: The Sounds - "Song With A Mission"

 


Kommentarer
Postat av: Malin

"På något märkligt sätt har denna helg fått mig att återfå det där lugnet jag har saknat ack så länge, till och med mitt nynnande har återvänt! Och mitt leende!"



Där ser du :). Det börjar ju redan vara bättre :). Vem hade rätt? Pekar på mig

2009-02-01 @ 19:31:25
Postat av: Jocke

jaja, jaja, sluta känna mig så jävla bra... :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback