Recension: Paranormal Activity

Så var man hemma från gratisbion med Malin och sett Paranormal Activity.

 

Betyg: Ingen sömn för mig inatt och alla lampor tända.

 

Fråga: Varför har amerikanska jocks aldrig sett en skräck film och ska visa sig så manliga att de göra allt för att reta upp en demon som bor i deras hus?

 

Kommentar: Jag säger som Joss Whedon - "Don't taunt the fear demon!" När du har en demon i ditt hus som försöker skrämma dig säger du inte åt den att försöka bättre nästa gång!

 

Dessutom, om din flickvän börjar säga att allting kommer att bli bra och börja le mystiskt, när hon varit panikslagen en stund före, tro ALDRIG på vad hon säger.

 

Däremot ska du tro på henne om hon säger åt dig att inte utmana ödet genom att leta fram ett ouiji-bräde, det är ungefär som att säga åt en vampyr att den gärna får komma in i ditt hus, eller tycka att hon överdriver när hon är skräckslagen eftersom den förföljt henne hela livet.

 

Är amerikanska pojkar verkligen så omogna att det enda man vill göra är att säga åt flickvännen att dumpa honom för att han är en idiot (inte bara för det där med att reta demoner)?

 

Slutet blev alldeles för överdrivet, att äta upp kameran var kanske lite over-the-top. Medan början var lite väl segt, tog ett tag innan ens dörren började röra på sig lite grann.

 

Iiiih, kanske jag inte borde säga *tittar skräckslaget runt i lägenheten*

 

Visst, den skrämde mig rejält, kanske var för att jag väntade mig att mer skulle hända än vad som egentligen hände. Fast det är väl det som är själva grejen med skräckfilmer, att man ska skrämma upp sig själv?

 

Men att sitta och reta mig hela filmen på att pojkvännen är en stor jävla idiot, att försöka lura flickvännen att kameran är avstängd när man ska ha sex till exempel, är det liksom normalt?

 

Snacka om att spä på fördomarna om amerikanska män, kunde de inte ha valt lite mer normala människor istället?

 

Med tanke på att filmen ska vara "verklig" på precis samma sätt som Blair Witch Project och Cloverfield, så kunde de ju också haft verkliga människor i rollerna.

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha, ja de är alltid trevligt när man hittar någon bekants blogg! =) (har läst din ett tag)



Nja, jag är nog inte lika kreativ så jag kommer inte på så bra historier, gillar mest att tänka tror jag. :) Jasså, då kanske du ju borde satsa på något inom författare-yrket? :)

Postat av: Jocke

Meh, och inte har du sagt nåt... :P



Heh, jo att bli författare är ju det som är tanken för mig... :D

2009-12-19 @ 20:07:51
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback