Recension: Avatar 3D

Betyg: 3.5 (.5 för Pandora)

 

Fråga: Varför är det alltid Alpha Centauri som får agera Gaia?

 

Kommentar: Det episka barnet mellan Pocahontas och Dansar med Vargar.

 

Den levde inte riktigt upp till hypen, men klart sevärd.

 

Jag har dock full förståelse för att det tagit 14 år för honom att vänta på att teknologin kan nå till den nivån för att visualisera Pandora.

Det var väl också problemet med filmen, handlingen var väl inte så mycket att orda om, rätt standard, men Pandora! Pandora!

Planeten var nog ett av det vackraste jag någonsin sett och det mest levande i hela filmen, inte att säga att karaktärerna var dåliga, men planeten var liksom på en helt egen nivå, jag ville veta så mycket mer om den, dess ekologi, dess liv, dess personlighet, ja allting!

 

Jag ville veta hur allting hänger ihop, om Eywa och Flux Vortex, om Na'Vi och deras sätt att kommunicera med både sina hästar och sina "drakar", varför Hemträdet var så viktigt för dem, mer än som en religiös symbol.

 

Jag tror att jag är kär i en planet!

 

Dessutom var det första gången jag såg en film på en 3D-biograf, det var en upplevelse utöver det vanliga. Fanns flera tillfällen då jag hoppade till och duckade när saker kom flygande rakt emot mig. Jag skulle gärna se många filmer på det sättet, även om det var lite av en besvikelse att de hade glömt slå igång projektorn under trailerserna så att man hade fått se även dem och fascineras av dem i 3D, istället för att bara höra ljudet.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback