Rotanmaran & Valborg

Ah, vilka härliga vårtider det har varit.

 

Förra helgen var helt underbar i Skelleftehamn på Rotanmaran. Jag var halvt död redan på lördagen och min vänstra stortå var helt bortdomnad den dagen, men ta mig fan att jag inte hade minst lika roligt på lördagskvällen som fredagen. Fick dansa med en hel del favoriter (och skaffa ett flertal nya) och några riktigt roliga buggar och mysiga foxar även med Mikaela och  "Svägerskan".

 

12 timmars mys och kramande under två dagar, kan livet bli så mycket bättre?

 

Min lilla sovhörna på Folkets Hus i Skelleftehamn.

Gjorde det nämligen enkelt för mig och övernattade där en natt för att sen ta mig hem med bil på lördagsnatten.

Anlände i mitt rum vid cirka 5 tiden på morgonen, hade ont hela söndagen och skippade socialdansen. Var otroligt dansbakis, men ack så lycklig.

 

 

Och Valborg idag?

 

Tja, mitt kommentar mot slutet av kvällen var: "Detta är en kväll av njutningar." 

 

Nyktraste valborg för mig sen jag flyttade till Umeå, alltså 6 år. Varje år har man supit skallen av sig totalt och knappt kunnat gå hem. I och för sig var förra året rätt så mycket lugnare, men i år drack man knappt något utan hade det istället bara en helt underbar och trevlig heldag med några av de bästa människorna på denna jord. Vem behöver sittning när man kan sitta och grilla och prata och bara umgås under den underbara blå himlen och den skinande solen?

 

Och nu när jag dessutom har slutat dra mig undan från så många människor i mitt liv härnere, vilket nog märkts på mig under de senaste månaderna eftersom jag tycker att jag inte varit med på särskilt många grejer eller umgåtts eller pratat med folk mer än jag måste. Folk har helt enkelt fått dra med mig på saker som inte rör dans, jag har inte tagit initiativ till saker och ting.

 

Men nu så känner jag mig väldigt glad, lycklig och tillfreds med livet, även om jag fick ett litet ledsamt sms under kvällens gång men det löser nog sig det också.

 

Lyckliga lilla jag på Valborgsfirandet på Campus med Jonny och Lisa.

 

Så här röd blir man av att sitta i solen om man i sitt DNA råkar vara en Mäki. 

 

Dagens Låt: Samuel Barber -Adagio for Strings (Choral Version)

 

Dagens Citat: "Ursäkta, jag ska bara dra upp klänningen så blir det lättare..." - Sagt till mig mitt i en mysfox på fredagen på Rotanmaran. Att ta det som sagts ur situationen får dem alltid att låta sjukare än vad de egentligen är (ordet efter skulle nämligen ha varit "dans").

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback