Björksta' Buggen

Först vill jag rikta ett stort tack till de underbara Mikaela och Tom som gett mig tillbaka en del av min livsglädje, framförallt under de senaste dagarna och sen jag lärde känna dem. När Mikaela sätter igång drar hon alltid med mig.

 

Tyckte det var dags för dem att få lite smicker av mig.

 

Men nu åter till de reguljära sändningarna.

 

I helg var alltså min och Mikaelas första tävling tillsammans. Vi tyckte själva att den gick väldigt bra, men det tyckte inte dock domarna.

Men vi är helt klart nöjda, vi fick ju iallafall inte sämsta poängen, vi fick nämligen domarsiffrorna 3 4 4 där 1 är bäst och 5 är underkänt (vilket man bara får om man inte har dansat bugg eller typ dansat i baktakt hela låten).

Men det var ju första tävlingen, så nu var det bortgjort. Men för min del kändes det bättre än det gjorde på mycket länge att stå därute på golvet omringat av publik och spotlights, inte lika hispig och inte lika skakis. Jag var iallafall nervös, annars hade jag blivit riktigt orolig.

Men klart godkänt från min sida. 

 

Eftersom Tom filmade både presentationen och kvartsfinal så finns de mer eller mindre på min dator nu, så vill ni ser får ni säga till så visar jag dem åt er.

 

Annars finns det från Björksta' Buggen, som blev väldigt lyckat och därmed antagligen lär återkomma nästa år, på både Västerbottens Nytt och Västerbottens Folkblad i VF finns det även ett bildspel, ingen av dessa tre med oss dock, men väl från från klass Bugg Vuxen D, den lägsta nivån av det som brukar kallas för den bästa serien så att säga.


Kommentarer
Postat av: Jimmie

Man borde få 1 om man lyckas dansa baktakt en hel låt :P

2009-04-22 @ 15:24:11
Postat av: Jocke

Nä, med tanke på att i finalen så räknas poängen istället som vilken plats de tycker man ska komma på, blir mindre bakvänt så... :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback