Alltså... Finns verkligen inte ord...

Alltså...

 

Jag sov tre timmar i går natt eftersom jag var så jävla hög efter dansen och jag har jobbat ett antal timmar på NH på lördagsclubben med BarGruppSex...

 

Men ändå...

 

Jag kan inte sova, jag är fortfarande alldeles för hög och lycklig på livet just nu. Dansade, studsade och gjorde glädjeskutt hela vägen hem, nästan helt obrydd om folk såg mig... Eller snarare ännu mer studsande när bilarna rullade förbi.

 

Och så måste jag självklart dela med mig av glädjen till min kära ensamma björk på Mariehemsängarna som redan gett mig ett av livet vackraste ögonblick häromvåren som jag skrivit ett blogginlägg om med en dikt om att det inte finns ord för att beskriva skönheten, alldeles för uppspelt och uppskruvad för att kunna leta fram den nu. 

 

Sitter och lyssnar på The Sounds, vilken underbart passande musik när man bara vill dansa, satte in det på Mp3-spelaren häromdagen för att ha att lyssna när jag vandrar hemåt natten.

 

Just nu känner jag mig som universums härskare, som om inget kan stå ivägen för mig, som om jag kan klara allt det som jag annars alltid får panik över att inte klara. "I'm the king of the world!" för att citera en av de bästa och mest romantiska filmerna som någonsin gjorts...

 

Alltså...

 

Mina adrenalin och endorfin-nivåer är så skyhöga just nu att min hjärna är och svävar bland stjärnorna, får se när jag väl kommer ner.

 

Och hela detta blogginlägg är egentligen ett försök att antingen lugna ner mig, få skriva av mig och/eller försöka förstå/beskriva mina enormt svallande känslor just nu.

 

Just nu känner jag mig verkligen som om inget är omöjligt, som om universums alla möjligheter finns framför mig. Som om jag står på tröskeln till en högre medvetandenivå... Eller så är det bara jag som har min hjärna så långt borta just nu att jag bara svamlar på. Får se om någon fattar något av vad jag skrivit, eller om jag själv ens gör det när jag har återvänt till jordytan, för just nu är jag verkligen och svävare ute bland stjärnor och universums oändliga skönhet. Känner att jag måste skriva en dikt.

 

En dikt som jag måste skriva för hand, något annat känns som fusk just nu...

 

Ni får hälsa mig välkommen tillbaka till jorden när jag nu återvänder... 

 

Alltså, jag är så sjukt jävla lycklig just nu. Och detta endast på grund av en dans, nu kommer folk verkligen att tycka jag är helt galen, men jag måste verkligen bara skrika ut detta till världen. 

 

Jag kommer inte heller att korrekturläsa den, för då blir det fel. Det är ögonblick som nu som orden bara flödar fram och måste få stå för den autencitet som de vill stå för.

 

Meningsbyggnader, syftningar och språkförståelse och allt vad det heter be damned!

Jag vill verkligen bara skrika ut och skratta!

 

Har redan sagt åt en massa människor, även de i BG6 hur underbart bra igårkväll var, även om de nog inte riktigt förstår hur bra det känns, det går liksom inte att beskriva i ord. 

 

Det är en känsla som om man verkligen vore hög och bara vill stå och studsa upp och ner hela tiden eftersom man har en sådan energi som man inte trodde sig själv vara kapabel till...

 

Men hursomhelst, förhoppningvis blir det en dikt inatt som jag sen kan sätta upp på denna blogg vid sin fullbordan.

 

Dagens Låt: The Sounds - Rock N Roll


Kommentarer
Postat av: Larry

Det var på tiden att du uppdatera.

Postat av: Hanna-Marie

Åh, Jocke, du skriver så vackert att man blir tårögd. Hoppas det får dig må bättre efter igår, du kämpade in i det sista! Fett med cred;) Pusshej

2008-11-15 @ 18:20:59
URL: http://firren.wordpress.com
Postat av: Jocke

Jo, det var ett... stort ögonblick... :D Alltså, lyckodagen, inte styrelsebytar... :P

Men styrelsebytar var en grymt, grymt, lyckad styrelsebytar... Bästa på mycket länge... :D

2008-11-17 @ 01:09:43
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback