Dikter 19/11-08

Nu tyckte jag det var dags att publicera några dikter här också, inte många som läser denna blogg som läst dem (men inte glädjedikten denna gång, inte riktigt rätt dag för den).

 

Helt enkelt några dikter som jag tycker passar idag, mest för att försöka få ordning på mina tankar en dag som denna.

 

Om inte annat så har jag redan fått den helt klart bästa födelsedagspresenten av Karin, men det tänker jag inte avslöja förrän på födelsedagsfesten på fredag. 

En sån där jag känner dig rätt bra present. 

 

Barndomen 18/6-03

Vad hände med barndomen?

En dag så var den borta.

Ensam står jag kvar,

utkastad i en värld av absurditet

gömd i det normalas mantel.

Det lila barnet inom mig har krupit in i en vrå,

gömt sig från världens obarmhärtighet

mot den som ännu vill vara barn.

Vill fortsätta leka,

fortsätta vara,

utan vuxenvärldens ansvar.

Vill fortsätta älska villkorslöst,

fortsätta utforska en spännande värld,

en skyddad värld.

 

Stjärnor 11/2-07

Stjärnorna är mitt hem,

stjärnorna är mitt liv,

stjärnorna är min dröm.

Ett hopp, en frihet,

en önskan.

 

Meningslöshet 13/7 & 27/7-03

Meningslösheten sköljer över en,

tar det den vill ha och lämnar en ensam,

ett tomt skal.

Man gömmer sig bakom meningslösheter för att glömma meningslösheten.

Man flyr till världar bortom,

från en verklighet som är allt för meningslös.

 

Dagens Citat: 

“Perhaps no person can be a poet, or can even enjoy poetry, without a certain unsoundness of mind.”  

-Thomas Babington Macaulay


Kommentarer
Postat av: Malin

Du är alldeles för seg med att uppdatera. Kom igen nu :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback