Arthur C. Clarke död vid 90 års ålder.

Eftersom det varit 1.5 månader sen jag skrev sist hade jag planerat att skriva en riktigt långt och berätta om hur omvälvande mitt liv har varit den senaste tiden, på både gott och ont men istället blir det endast detta.

Requiescat in Pace

Arthur C. Clarke har lämnat detta livet i en mycket hedervärd ålder av 90 år. En av de stora, en av de största sf-författarna genom tiderna: 2001 och dess uppföljare, Childhood´s End, RAMA o.s.v. o.s.v.
Ännu en era har tagit slut, de stora från anglosaxisk SF:s guldålder lämnar oss nu en efter en, Vonnegut, Clarke och så vidare.

Tack för de drömmar om mänsklighetens framtid du gav oss! Må stjärnorna visa dig vägen vart du än är på väg, må monoliterna vänta dig vid din ankomst.

"Whatever perils humanity faces in the future that lies ahead, boredom is not among them." - Sir Arthur C. Clarke

Slutligen vill jag bara säga att ni ska spana in Övre Norrlands Nations nya sexiga hemsida, äntligen uppdaterad efter 2 år av stillastående!

www.onn.nationerna.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback