Bokrea 07-08

När jag nu tittar in på min blogg så upptäcker jag att det kanske var lite länge sen jag skrev i den, alla mina läsare är ju såååå jääättenyfikna med vad jag har för dumheter för mig under sommaren, men svårt att hinna med det när sommaren 99% av tiden handlar om att jobba, sova och däremellan äta för att orka med båda två...

Skrev detta blogginlägg halvfärdigt natten innan jag lämnade mitt kära Umeå för mitt kära Kiruna, men sen har livet handlat om jobb, jobb och jobb... typ...

Men allt intressant som ändå händer och fötter och som jag har funderat på när man sitter (och springer i trappor på det ena) och jobbar kommer också att dyka upp, förhoppningsvis inom en inte allt för lång framtid.

Men utan further ado *trumsolo*:

Dags för mig att äntligen göra de blogginlägg jag skulle gjort för mer än ett år sen respektive flera månader sen, nämligen den om vilka böcker jag köpt på bokrean 2007 och 2008.

Känsliga läsare varnas! (Även om jag tror att alla som läser den inte är särdeles känsliga av sig, med tanke på vad det är för folk...)

Bokrea 2007:

Yoga på 5 minuter
59:-
Zenmästaren Korpen 59:-
Lilla Kama Sutra 69:-
Heta Helger 69:-
Bättre Sex 69:-
Sköna Sexlekar 59:-
Prismas Lilla Engelska Ordbok 49:-
Bellman: Sånger, Dikter och Epistlar 69:-
Kärleksord 49:-
Stora Ordspråksboken 169:-
Erotisk Massage 79:-
Alexander den Store 98:-
Asa-Tors Hammare: Gudar och jättar i tro och tradition. 119:-
(Sandman 04: Season of Mists ) 159:-
Muhammed: En Biografi 30:-
Karl den Stores liv. (En text på latin med svensk översättning) 79.-
Samurajens Hederskodex. (En modern översättning av Taira Shigesukes - Bushido Shoshinshu) 89:-
Kejsarhistorier: Historia Augusta 89:-
Umberto Eco - Tankar om Litteratur 89:-
Ancient History: From the first Civilization to the Renaissance 199:-

Sammanlagt pris: 1591:- (1750:-)

Bokrea 2008:

Movie Game Book: A Serious Pursuit of Film Trivia 99:-
Drinkar - Den Kompletta Drinkhandboken  79:-
Gudar och Gudinnor i Norden 69:-
Citat om Kvinnor 19.50:-
Citat om Tiden 19.50:-
Citat om Barn 19.50:-
Edgar Rice Burroughs - Tarzan: Tarzans vilddjur 29:-
All världens ordspråk och fyndiga citat 39:-
Hur man erövrar världen: En handbok för blivande diktatorer 29:-
Åsa Larsson - Svart Stig 79:-
Anne Frank - Anne Franks Dagbok (Den oavkortade orignialutgåvan) 79:-
Margaret Atwood - Att förhandla med de döda: en författare om skrivandet 59:-
Vladimir Nabokov - Sebastian Knights verkliga liv 15:-
Henry David Thoreau - Civil Olydnad 40:-
Krig och Retorik
80:-
P.J. O'Rourke - Peace Kills: America's Fun New Imperialism 69:-
Samuel P. Huntington - Civilisationernas kamp: Mot en ny världsordning 110:-
Skitkul med MADs Toa(s)polare 59:-
Karen Armstrong - Islam 49:-
De vackraste kärleksdikterna 79:-
Kejsarhistorier: Historia Augusta 69:-
Günter Grass - Mässingsmusik 49:-
Sex, droger & tinnitus: Satansverserna 59:-
Amos Oz - Hur man botar en fanatiker: och om att skriva 69:-
Djingis Khan: Och modernitetens uppkomst 129:-
Ord, svett & tårar: 400 citat... 69:-
Jean-Claude Carriére - Förklara, Förklara, Einstein! 79:-
Samtidskultur: Karaoke, karnevaler och kulturella koder 79:-
Ella Carlsson - Framåt Mars! 99:-
Brian Greene - Det stoff varav kosmos väves: Rummet, Tiden och Verkligheten 119:-
Astronomisk Uppslagsbok 99:-
Aldrig mer!: En bok om kommunismens folkmord och brott mot de mänskligheten 99:-
Antikens Historier 119:-
The Erotic Orient 69:-
Susan Sontag - Att se andras lidande 79:-
Mark Batty - Writers and their work: Harold Pinter 39:-
Sylvia Brauns Haking - Sanningen om Vera: En vetsaga 89:-
Vägen till orgasm: Hur du och din partner når fulländad njutning 69:-
Erotiska Hemligheter: 100% Kama Sutra 139:-
Astronomi 119:-

Sammanlagt pris: 2860.50:-

Alltså nästan dubbelt så mycket i år som förra året, men är man shopaholic och bibliofil så bör nog snart flytta till en lägenhet, om så bara för att få plats med en massa bokhyllor.

"Om en bok är värd att läsas, är den värd att köpas."
-John Ruskin

Kommentarer
Postat av: Karin

Du, min kära vän, kommer du in halvnaken i min butik så kastar jag ut dig, å du vet att jag klarar det för ja är starkare än dig, sen kan du känna dig dumpad;) Å sen för att kommentera dina bokköp, du är ju helt galen, så mycke hinner du ju inte läsa!

Postat av: Larry

Och du verkar även vara lite sexgalen. ;)

2008-07-20 @ 16:20:14
URL: http://gianni.blogg.se/
Postat av: Jocke

Karin: Många av dem är ju uppslagsböcker som jag kan ha bra användning för i framtiden, antingen när det gäller mitt skrivande... eller andra roliga tillfällen... ;) Men annars är de flesta av dem böcker jag vill läsa, och eftersom bokhyllan är en bild av en människas själ... :D När man dessutom har storartade planer för sin boksamling så... :P



Gianni: Haha, what else is new? Nä, men man kan ju alltid bli bättre och lära sig mer vettu... Bättre att förkomma folk innan de hinner klaga... :P

2008-07-20 @ 21:01:08
URL: http://makimachine.blogg.se/
Postat av: Karin

ja, kama sutra böcker är ju bra, "stå på huvudet samtidigt som du har benen i spagat, rotera 4 varv, medan din partner slänger ena benet över huvudet. Nu får ni den perfekta orgasmen". Jo, tjena, bra uppslagsböcker, skulle inte tro det!

2008-07-21 @ 11:19:29
Postat av: Lisa

Nu kanske man lägger sig i lite... Men ler tror inte att man blir direkt bättre i sängen genom teoretisk inhämtning, jag lever med filosofin- "övning ger färdighet". Mycket roligare också... Men om ni nu ska stå på huvudet och rotera tippsar jag er att använda skydd ;P

2008-07-21 @ 13:00:51
Postat av: Jocke

Karin: Haha, jo... Men man behöver ju inte använda sig av det mest avancerad metoderna, det finns andra intressanta småtips man har lärt sig... :P



Lisa: Heh jo, håller helt med, men som sagt nåt småtips har man väl iallafall plockat upp och om det nu någonsin skulle bli tråkigt så kan man alltid krydda upp det peppar, peppar ta i trä



Och nä, jag har aldrig tänkt ge mig på de mest avancerade metoder, fan heller, så ovig och stel som jag är lär det sluta på sjukhuset... :/

2008-07-23 @ 17:22:26
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback