Voyager och sf-bloggar

Mitt pluggande har inte gått sådär jättebra. Fastnade hela kvällen, nej, hela dagen och surfa på en massa bloggar om sf och annan fantastisk litteratur. Kanhända att jag gör en lista över de intressantaste framöver. Har åtminstone sparat dem i en egen mapp på bokmärken i Opera (som är min webbrowser of choice).

Har även hunnit starta en prenumeration på Enhörningen, och kolla upp en del svenska sf-fanzine och tidskrifter för kanhända framtida prenumerationer på dessa också.

Men mycket nytt intressant har man upptäckt iallafall.

Det viktigaste jag såg på Internet idag var nog dock detta från Rymden idag: 
Skål för Voyager.

Helt plötsligt känns vårt oändligt enorma universum så mycket mindre.

En skål för Voyager helt enkelt!

Därför ska jag avsluta dagens blogg med ett citat från Carl Sagan, en av de största som har lämnat 
oss.

”The greatest human significance of science fiction may be as experiments on the future, as explorations of alternative destinies, as attempts to minimize future shock. This is part of the reason that science fiction has so wide appeal among young people: it is they who will live in the future.”
- Carl Sagan

Ps. Kan man förövrigt tänka sig, jag har upptäckt en ny finurlighet med blogg-programmet. Det går nämligen att lägga in nyckelord så att den går att söka. Där ser man, kanske därför så lite folk ser den, vem vet?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback