SKRIVAS Fantastiknovelltävling & TV4 Science Fiction

Var tvungen att skriva ett snabbt inlägg igen.

Äntligen hittade jag en länk till SKRIVAS Fantastiknovelltävling som jag var med i, i somras...

Tydligen var det stenhård konkurrens, största deltagandet någonsin med närmare 90 (!) stycken.

Grattis till vinnarna och till de som fick ett hedersomnämnande. Framförallt till Håkan Wikell från min författargrupp som fick just ett hedersomnämnande med sin "Linjen". Det är alltid trevligt när det fortsätter gå bra för mina gamla kursare från Skapande Svenskan.

Juryns utlåtande

Eller för den som inte orkar trycka på länken:

Fantastiknovelltävlingen 2007
Resultatlista:
1. "Information" av KG Johansson
2. "Begränsat minne" av Gabriel Nilsson
3. "Klasskamrat noll" av Erik Johansson

Hedersomnämnanden: "Lukten från källaren" av Elli Arbaeus, "Mörk tystnad" av Rikard Slapak, "Trollkarlen" av Gabriel Nilsson, "Linjen" av Håkan Wikell.

Källa: Ahrvid Engholm


Vet inte ens om min novell var särdeles bra, men va fan. Nu har man iallafall tagit det största steget in i den världen, nu kan det bara gå uppåt. Ett nytt försök nästa år!

Och sen blev jag glad över att se detta också: TV4 Science Fiction

Blir nog till att skaffa de kanalerna så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback