Vetsagas Essätävling

Jag vet, jag vet. Jag är jättedålig på att uppdatera.

Tänker alltid på en massa jag skulle kunna skriva om vad som händer i mitt liv, men det är aldrig det intressanta. Alla som läser den vet ju ändå mer eller mindre vad som händer med mig.

Men
detta fick mig helt plötsligt väldigt intresserad av att skriva långa essäer på denna blogg, vilket jag faktiskt funderat på väldigt länge nu men som alla vet krävs det alltid en spark i baken för att jag ska få arselt ur vagnen, dessutom skulle det funka väldigt bra om jag omarbetade mina Litt.Vet D-essäer till en mer publicerbar form. Nån som vill läsa dem, säg bara till så sätter jag upp dem här?
Det finns så mycket funderingar jag har kring fenomenet SF och Fantasy att det hela skulle vara mycket bra för mitt skrivande, och satsa på att vinna 5000:- är inte fy skam det heller.

Jag har ju börjat ta tag i mitt liv efter min lilla incident i Stockholm och detta vore ju ett bra steg på vägen att utveckla min blogg till något mer intressant. Har ju till exempel länge funderat på att göra recension på varje film och bok jag läst, eller kanske bara de som jag definierar som SF?

Att skriva essäer också? Oh, ja!

Vetsaga är förövrigt en av de bloggar som jag i början på detta år upptäckte när jag surfade för att hitta intressanta saker att läsa. Med tanke på vilka som läser och skriver på den, tror jag nog att man kan kalla den för Sveriges bästa inom SF/F-litteraturen.

I mindre intressanta nyheter har jag hittat en ny tävlingspartner! Yay! En bekant som jag först träffade via nationen och sen upptäckte att hon också hängde på UDI. Karin har ju lääänge klagat på att jag måste ta tag i mitt sökande efter en ny partner, men som med så mycket andra så funkar det tydligen mycket bättre när man inte ens försöker.
Hon råkade bara i förbifarten nämna att hon gärna ville börja tävla igen och faktiskt sökte en tävlingspartner, och på den vägen är det.

Dagens Citat: "Contrary to popular belief, we science fiction writers don’t predict the future -- we try to prevent undesirable futures." -- Sir Arthur C. Clarke

Kommentarer
Postat av: Johan

Det är möjligt att du är helt medveten om det här och att jag läser in en osäkerhet i din text som inte finns där och de essäer du hade tänkt publicera på bloggen var helt andra än de du funderade på att skriva till essätävlingen, men eftersom det är trist att komma på sådant i efterhand och missa chansen att vara med: notera att bara opublicerade essäer får ställa upp. "Pubicerade" gäller även bloggar, eftersom de blir tillgängliggjorda för allmänheten om du lägger upp dem här.



Ser fram emot eventuella bidrag. :)



//JJ

Postat av: Jocke

ja, ärligt talat så hade jag faktiskt tänkt sätta upp de essäerna här, men då läste jag fakiskt häromdagen igenom reglerna igen och upptäckte den lilla punkten som jag hade missat.



Men tack iallafall för att du uppmärksammade det för mig. Hade varit lite snopet... :D

2008-12-21 @ 13:43:44
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback