"Fritz Lang’s “Metropolis”: Key scenes rediscovered"

Heh, vet inte om detta kan kallas stor nyhet när jag inte hört det förrän nu, när det hänt lååångt tidigare i år, men detta, om det fortfarande stämmer, måste vara en av de största nyheterna i filmhistorien?

Hmm, fast nu får jag lite känningar av att jag kanske ändå har haft diskussion kring detta med Tommy, som nog är en av de få personer som faktiskt kan förstå innebörden i detta. Aja, får se vad han säger när jag har visat detta för honom.

Men stort är det i sådana fall, mycket stort!

Brukar vanligtvis inte skriva flera blogginlägg samma dag, men detta var något som jag inte kunde låta bli att visa upp filmälskare och -snobb som jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback