Omg! Omg! ...

Omg! Omg! Omg!

Jag är nu som ett litet barn och känner att jag borde studsa omkring av glädje, men cynisk som jag är Hollywood tillåter jag mig tvivla. Läste precis detta från den officiella
Dune Bloggen:
 
"FRANK HERBERT'S CLASSIC SCI-FI NOVEL "DUNE" SET FOR BIG SCREEN ADAPTATION BY PARAMOUNT PICTURES"

Yipee!!!

Men jag hyser ändå vissa förhoppningar eftersom John Harrison är Executive Producer, han som gjorde de två underbara miniserierna baserad på Herberts första tre böcker i Dune-serien: Dune, Heretics of Dune och Children of Dune.

Det finns förvisso redan en filmversion ute, själv tycker jag att den väl har sina intressanta idéer även om jag i viss mån kan hålla med Karin efter att ha visat den för henne. Hon fattade inte mycket av den, vilket iofs inte säger mycket eftersom det är en David Lynch film... Men det finns helt klart bättre filmer därute, till och med bättre sf-filmer (Hollywood-cyniker som man är).

 

Brian Herbert och Kevin J. Anderson är också inblandade i produktionen som Co-Producer, så om inte annat blir det iallafall inget "I, Robot"-debakel.


Kommentarer
Postat av: Karin

ja fattade den visst,bara inte själva meningen med det hela, den var bara konstig och dålig!

Postat av: Jocke

Konstig? O, ja!



Dålig? Okej då, det finns som sagt bättre filmer. Mest bara jag som har en viss kärlek för den eftersom det ändå är Dune... :P

2008-08-28 @ 13:36:57
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback