Snygg?

Jahapp, haft två jääätteroliga dagar igen...

Igår gick allt som smort, tack för det Murphy! Först köper jag fel påsar till dammsugaren så att jag måste börja klippa och nästa klistra för att få dem att passa in och sen lyckas jag halvt paja dammsugaren.

Varför tror ni jag ska bli författare istället för arbetarklass?

Tekniska prylar i mina händer har en tendens att gå sönder.

*host* paltfesten *host*.

Oj, ursäkta fick visst lite hosta.

Apropå hosta så har jag fortfarande den där jäkla hostan, fast nu verkar den bara komma på kvällen när alla andra ligger och sover...
Stannade hemma från tentan idag eftersom hostan har varit väldigt ihärdig på att hänga sig kvar i min hals, missade till och med mitt första NF-presidiemöte idag sen jag blev Qurator Notarie.
Har missat tre styrelsemöten i rad också, och massa fester ihelg.

Fast säkert bara bra att jag har liten vit period, var inte särskilt vit på Gotland, och definitivt inte vit på Valborg (ja, ja, ja, jag ska berätta om Valborg... tids nog)

Hoppas alla saknade mig, ingen kram till Helen, inget hej till Kristina och Jonny och inget leende och uppmuntran till Anna, aja några dar klarar de sig nog utan mig, fast jag har ju ändå varit borta i två veckor och eftersom folk ringer och frågar efter mig redan första måndagen jag var i Stockholm så...

Då var det nämligen Ann-Louise som ringde och sa att hon och Libby var jätteoroliga för att jag hade dött eller nåt, idag på mitt söndagsfika (förövrigt det första fikat på minst en månad) sa de till och med att de knappt vågade ringa eftersom de väntade sig att det skulle ringa i mitt rum.
Även om jag fortfarande tror att jag sagt åt båda att jag skulle vara borta i två veckor, aja, det var bara kul och smickrande att få sådana telefonsamtal. Det var som att hela korridoren dog utan mig.

Detta var det underbara telefonsamtal jag fick av Ann-Louise:

"Hej är det Jocke? Vi har inte sett till dig på flera dagar och jag och Libby var oroliga att något hänt."
"Nä... Jag är i Stockholm..."
"Men vad bra. Det blev så tyst och tråkigt här utan dig, du brukar iallafall komma in i köket och säga några ord. Nu sitter alla på sina rum. Men skönt att höra att det inte har hänt något iallafall."

Heh, nog för att jag är gammal och äldst i korridoren, men att jag är klistret också, det känns ju båda smickrande och lite oroväckande.

Och att Ann-Louise och Libby ringer och säger att de är oroliga och saknar mig, även fast jag sagt att jag ska vara borta i två veckor...
Det gav mig ett leende på läpparna i flera dagar efteråt, inte allt för ofta man får känna sig så saknad.

Även om vissa Nationsmänniskor alltid lyser upp i ett leende när jag dyker upp:

"Jooooooocke!!!"

Förövrigt fick jag häromdagen helt plötsligt för mig att jag tyckte jag var jättesnygg, förutom min mage då. Vart fan kom det ifrån egentligen, bara så där? Aldrig tänkt så tidigare, dessutom vill jag inte tycka att jag är snygg.
Man är nämligen snyggare om man inte tycker man är snygg än när man tycker att man är det, typ.

Det är iallafall vad jag lärt mig på Universitetet, sådan där livsviktig kunskap vettni.

Fast jag tror nog att jag skyller på min häck, allt är dens fel.

Annars har man insett ännu fler dåliga saker om sig själv, undrar om man ska söka sig till en psykolog. Fast jag vet inte om jag vågar, usch, alldeles för mycket man inte vill minnas. Till exempel hela skoltiden.

Förövrigt så gick världen ännu mer käpprätt åt helvete igår: Sarkozy vann det franska valet, jahapp, få se hur lång tid det tar innan invandrare  och icke-västerlänningar/icke-nord & centraleuropéer blir andra klassens medborgare även där. För att inte prata om kvinnor.

Fast man kan ju alltid hoppas, som jag sa till Tommy över sms när jag fick veta det: "Jahapp, är det dags för den Sjätte Republiken nu? Frankrike har revolution ungefär lika ofta som Sverige byter regering."

Vafan, nu dök han upp igen i en tv-serie. Efter Star Trek: Enterprise har han blivit värsta eftertraktade karln. Till och med numera en av huvudrollerna i The Nine (rätt intressant serie förövrigt). Mannen jag pratar om är ingen mindre än allas vår Dr.Phlox: John Billingsley.

Förövrigt tycker jag att det är helt sjukt att påbörjan ett nytt moment i en kurs endast två timmar (!) efter en salstenta, eftersom jag fortfarande var sjuk gick jag ju inte på någon av dem. Men jag undrar om ens någon från klassen närvarade?

Dagens Låt: Kate Bush - Aerial Tal (så väldigt somrig låt, bokstavligt talat)

Dagens Citat: “I do not agree with those who say that using ground troops in a war makes it more moral.”
-Madeleine Albright igår (söndag) angående Kosovo.

Kommentarer
Postat av: Jonny

Så du kommer ihåg något ifrån valborg. ;)

Postat av: Jocke

Jag kommer ihåg så gott som allt, det var inte en Novischen-fylla. Men det var fan svårt att gå...

2007-05-08 @ 18:14:24
URL: http://makimachine.blogg.se
Postat av: Anna

Nu vet du vi klarar oss inte utan dig! Allt rasar då...

2007-05-12 @ 12:39:40
Postat av: Jocke

Heh, ja man undrade nästan... ;P

2007-05-16 @ 01:29:25
URL: http://makimachine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback