Kapslar & Gamereactor

Se! Det krävs bara att inte tänka för mycket på att man är singel så löser sig allt. Idag hade jag grymt kul, och jag var glad när jag gick hem också.

Det är så det ska funka, tänka på hur kul och bra man har det att umgås med trevliga människor som tycker om en.

Jag var ju då på NH, självklart! Efter att ha jobbat där på buffén.

Tror sommaren är här för mig också!

Annars så kommer dagens blogg mestadels bestå av en massa länkar jag hittade igår när jag hade en intressant surfingrunda på internet, surfandes på bekantas bloggar och intressanta sidor. Då hittar man alltid saker man måste dela med sig av till resten av världen.

Först och främst, ännu mer recensioner om Viktor och hans diktsamling:

Viktor Johansson:

Internet Förlaget Miniatyr

Denna sida har flera av hans dikter och framförallt Gör Det Rent, den dikten  vi hade jätteroligt åt att tolka, det hela slutade rätt konstigt.

Sen kommer vi till recensionerna:

Borås Tidning

Citerar inte denna recension utan låter er själva läsa den och njuta, än en gång jämförs han med självaste Tranströmer(!).

Göteborgs-Posten

Inte lika lyriska över Viktor, men ändå hittar de guldkorn som de gillar skarpt.

Helsingborgs Dagblad

Ännu en recensent som fastnar för Viktors vackra lyrik.

Och för att ha med några recensioner av Debut 2006 som Viktor själv har lagt upp på sin hemsida, ännu mer jämförelser med giganter som till exempel Bruno K. Öijer:

Kapslar

Det var väl allt för tillfället...

Gamereactor

Sveriges bästa speltidning. Nu är jag smått jävig, men vafan, kolla in den och bilda er en egen uppfattning. Dessutom är papperstidningen helt gratis vilket inte är fy skam det heller.

Sen tycker jag ni ska spana in min kusins blogg på Gamereactor, för att citera en av kommentarerna på just hans blogg:
"Sagt det förr, säger det igen, Mäki och Tobias Bjarneby är de mest etablerade och kunnigaste spelkritikerna vi har i landet. "

Jag måste erkänna och skämmas att jag faktiskt, så vitt jag kan minnas, aldrig läst hans blogg tidigare men nu när jag väl har börjat är det ju dags att fortsätta, det handlar ju ändå om tv-spel.
Läser faktiskt inte heller mycket på deras hemsida, brukar dock ofta läsa tidning, vilket ju är rätt smart av mig eftersom den ändå är gratis och man slipper betala 60-70:- i månaden för en sådan tidning som fattig student.

Kommer att lägga upp en länk till hans blogg här så att jag inte själv glömmer bort att kolla in den då och då och även läsa de nya artiklarna om kommande spel på deras hemsida.

Jag tycker ni ska prova spela deras hemmasnickrade spel med den ondskefulla Jonas och hans mördarillrar. Heh.

Jonas Mäki

Hade tänkte skriva om intressant politiska bloggar jag också hittat, men tar nog det på nästa blogg istället. Den är tillräckligt lång, jag är trött och vill sova och har just hittat en helt underbar mapp med en massa underbar gammal klassiska C64/Amiga/Nes musik, både i original och remixer som jag vill ligga i sängen under täcket och njuta och le av.

Få känna mig nostalgisk och drömma mig tillbaka till en tid då spel handlade om spelglädje och inte om grafik. Ick, får mig att låta som retronörd. Älskar förvisso många gamla spel, Super Smash TV och framförallt The Legend of Zelda: A Link to the Past till SNES dyker framförallt upp i tankarna, men sen finns det alldeles för många bra nya spel också för att inte spela dem: Elder Scrolls III & IV, Gal Civ II o.s.v.

Dagens Citat: “The best way to cheer yourself up is to try to cheer somebody else up.” -Mark Twain

Heh, är väl så jag funkar antar jag.

Dagens Låt: Koji Kondo - The Legend of Zelda (orchestrated)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback