Inga Ord

Detta gjorde jag igår natt, tror att alla kompisar jag skickade början av denna kl. 01.00 tror att jag hade blivit galen. Jonny undrade också om jag behövde någon att prata med.
Men nä!
Har aldrig mått så bra i hela mitt liv som jag gjorde medan jag gick hem från NH igår. Fastnade att krama några träd och sitta under den ensamma björken på ängarna och bara titta och lyssna. Satt där i en timma utan att tänka, för en av de få gångerna i mitt liv förstod jag så mycket.

Det fanns så lite man behövde förstå, allt tedde sig så enkelt...

Dessutom förstår jag också vad våra förfäder menade när de pratade om att "älvorna dansar på ängarna..."

Det var otroligt vackert.

Inga Ord
Inga ord inga ord
nej inga ord
så vackert
Så otroligt vackert
Det finns inga ord
Tårarnar rinner
så jävla vackert
Inga ord
Vilken skönhet hon
Universum
Blodröd...
Nej inga ord
Fåglar...
Nej inga ord
Storslagen?
Majestätisk?
Nej inga ord
Ögonblicken
Ögonblicken!
Ta vara på ögonblicken
Människan galen
Människan blind
Varför?
Vilket straff?
Se världen glöm den inte
Detta är inte att leva
Detta är att leva

Glöm mening
Skönheten
Skönheten!
Se dig lycklig

Jag tittade

Titta!

Denna förtjänar
går inte
finns inga ord

Inga ord
nej inga ord

Sluta läs

Titta!

Tystnad

Lyssna

Kommentarer
Postat av: Jonny

Hur skulle du reagerat om jag hade skickat dikten utan någon förklaring.

Postat av: Jocke

Det var just det som var själva grejen... :P

2007-06-01 @ 03:17:47
URL: http://makimachine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback