Grattis till alla runt mig!

Kunde man vara på bättre humör. Okej, förutom om man inte vore singel, men det är en helt annan fråga.

Hursomhelst, vad var frågan?

Jo, kan man vara på bättre humör?

Första punkten på dagordningen:

1.
Viktor Johansson - Kapslar
Svårt att känna sig stoltare över en klasskamrat man haft i två (!) år på Skapande Svenskan och sett honom både utvecklas och göra roliga och konstiga tolkningar av hans dikter. Jag hoppas förövrigt den dikten är med.

"En så ovanlig poetisk begåvning..."
"...det är en mycket stark debut. Tjugofyra år gammal sällar sig Viktor Johansson oförskräckt till den svenska bildberusningens stora tidskritiska tradition, det postsurrealistiska följet i svensk poesi där män som Erik Lindegren, Lars Norén och Bruno K Öijer, men också Tomas Tranströmer och Gunnar Harding paraderar. Under ganska lång tid har ikonoklastiska strömningar i den samtida poetiken satt denna tradition på undantag. Om Viktor Johanssons debut markerar en ny ordning i den unga svenska poesin återstår väl att se. Men i dess ljus ser åtminstone poesins framtid lite mindre ut som framtiden gjorde nyss."

Heh, att jämföras med Lindegren, Norén, Öijer, Tranströmer (!) och Harding vid sin debut är stort. Mycket stort.

Grattis Viktor, det förtjänar du! Och gå förövrigt ut och köp hans samling, det ska jag göra, för det förtjänar han.

Eller debut och debut, han var faktiskt med i Debut 2006 också, och var en av de två som var med där som fick mycket fina recensioner.

Tror våra lärare hade rätt att vi nog är en av de bästa klasser de någonsin haft. Vi är helt klart grymma, och Viktor var den första som gjorde storstilad debut. Men han är inte den enda som publicerats, det finns fler i min mycket bra klass...

2. En mycket god vän till mig har blivit totalt nykär, hon är som ett jag vet inte vad, ett rosa moln som fluffar omkring för tillfället och kärleken var besvarad av föremålet för hennes förälskelse. Så nu vart hon inte heller längre singel. Bra jobbat!
Sådant gillar jag, sådant gillar jag mycket.

Grattis till dig vännen för femtielfte gången!

3. Äntligen fått tillbaka en del av nöjet (?) i att plugga. Mest för att man är så illa tvungen, har inte klarat särskilt många poäng denna termin.
Men har iallafall börjat komma igång så smått nu, det är så dags för det när terminen snart är slut. 
Förhoppningsvis kan jag fullgöra hela kursen innan höst-terminen börjar. 
Förhoppningsvis kan mitt eget skrivande börja lossna nu till sommaren också eftersom det också gått på tomgång när inte deadlines har svischat förbi på mitt pjäsmanus.
Men nu har man ju en rätt stor skrivgrupp på ca 8-9 pers att vara med i så forhoppningsvis kan de sparka mig lite i baken så att jag får lite mer gjort.

4. Sommaren är här! Har sett bikinis, shorts, klänningar, kjolar, nyckelpigor, nykära människor, mig själv i t-shirt och inget ovanpå.

Dagens Låt: Galenskaparna och After Shave - Husvagn

Dagens Citat: "Humanity needs practical men, who get the most out of their work, and, without forgetting the general good, safeguard their own interests. But humanity also needs dreamers, for whom the disinterested development of an enterprise is so captivating that it becomes impossible for them to devote their care to their own material profit." - Curie, Marie (1867- 1934) b. Warsaw, Poland (Maria Skiodowsky)

(Tack Marie Curie, det gav mig lite hopp för mig själv.)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack, jag känner mig verkligen så. Tack för att du är så bra vänn.

2007-05-23 @ 12:49:53
Postat av: Jocke

Det var så lite så du underbara kvinna! :D

Postat av: Bree

Congratz to your friends, and I'll keep my fingers crossed you'll catch up :D
Oh, and summer sucks :P

2007-05-26 @ 18:36:16
Postat av: Jocke

thanks! and nah, summer is good. :P

2007-05-27 @ 21:34:47
URL: http://makimachine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback