Ett upprop.

(This blog I have to write in swedish for specific reasons. Sorry about that too both of you who do not quite understand swedish.)

http://ordochbok.ehandel.net/sv/article/50980/dikter_fran_en_container_ekborg_marie

Jag trodde inte mina ögon när jag såg detta.

Kalle Container, det väcker gamla goda minnen från 4-6 år sen.
Och om du läser denna Daniel, ja, det är den Kalle Container.

Nu har hon skrivit en bok om honom också, det är definitivt en bok jag måste läsa för att se om det finns något jag känner igen med karaktären. Det var en ytterst rolig karaktär, en helt knäpp men underbar figur som alltid hade konstiga saker för sig i min gästbok på lunar.

Satt och gick igenom gamla dokument från långt tillbaka, typ 2002-2003 och hittade gamla texter från när jag fortfarande hängde på Lunarstorm och hade kul med en viss person.

Insåg att jag fortfarande saknar henne, det kommer dagar då jag undrar var hon tog vägen. Hon var ju en sådan underbar människa, en av de ytterst få som faktiskt kunde ta sig innanför mitt skal, mycket tack vare att jag och hon var så lika. En av ytterst få som förstod mig.

Det händer att jag oroar mig för att jag sa något dumt sista gången vi pratades vid. För, åh vad kan det vara nu? En cirka 4 år sen eller något liknande?

Denna länk hittade jag när jag blev nyfiken på om hon hade skrivit någon ny bok på senaste tiden, har tyvärr fortfarande inte fått tag på någon av hennes böcker, fastän jag lovade henne det för så många år sen.

Hade ett samtal med Daniel för rätt länge sen om det också, man undrade var hon hade tagit vägen och vad hon sysslade med nuförtiden.

När jag googlade lite grann kom jag att tänka på den smarta idén att om hon någonsin googlar på 
sitt egna namn så dyker denna blogg upp.

Så detta är ett upprop till Marie Ekborg! 

Om du någonsin ser detta: 
Hej! hur är det med dig nuförtiden?

 Blubb, Wieee & Studsis!

Hon är en människa man inte glömmer i första taget och det händer att man känner det väldigt synd att man tappade kontakten med henne.
Ibland träffar man helt enkelt människor som förändrar en liv och som man kommer att minnas tills man dör, hon är en sådan person.

Ibland gör man fel val här i livet.

Dagens Låt: Trans X - Living on Video

(Nu ska jag upp om tre timmar för att förbereda mig för fotbollsturneringen med VSF i Ekonomernas fotbollsturnering på Universitetets planerna.)

Detta fick mig plötsligt att också tänka på, undra vad som hände med My? (Ännu en kompis man förlorat kontakten med på grund av lite olika orsaker...) Har ju kvar hennes mejl och nummer, har inte haft hjärta att ta bort dem, men det var ju mer än två år sen vi tappade kontakten...

Det känns så dumt att försöka återuppta kontakten, vad ska man i sådana fall säga? Ska man ens göra det, vänner kommer och går här i livet, så är det bara, det är en viktig del av livet. Har ju redan många kompisar jag förhoppningvis kommer att alltid ha kvar, men ändå...

Iiiih, nu måste jag fan gå och sova... Tänker alldeles för mycket när jag inte borde tänka, ska upp om mindre än 3h och har flera matcher imorrn, detta kommer att gå jättebra... Framförallt när jag ska vara libero, eh.

Ibland är det fan jobbigt att vara en grubblare och livsfilosof.

Godnatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback